تقوا؛ راه نجات از فتنه‌ها
کد خبر: 3613928
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
رحیمی عنوان کرد:

تقوا؛ راه نجات از فتنه‌ها

گروه سیاسی: امام جمعه ابهر گفت: با نگاهی به کلام مولای متقیان در نهج‌البلاغه اهمیت تقوا بیش از پیش مشخص شده و آن را راه نجاتی از فتنه‌ها در کلام امیر می‌بینیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، ظهر امروز جمعه نهم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر سفارش به تقوی را با بخشی دیگر از خطبه 183 نهج‌البلاغه آغاز کرده و گفت: مولای متقیان در این بخش می‌فرماید: «خدا شما را به پرهیزکارى سفارش کرد و آن را نهایت خشنودى خود و خواستش از بندگان قرار داده است، پس بترسید از خدایى که در پیشگاه او حاضرید و اختیار شما در دست اوست و همه حالات و حرکات شما را زیر نظر دارد. اگر چیزى را پنهان کنید مى‏داند، و اگر آشکار کردید ثبت مى‏کند، براى ثبت اعمال، فرشتگان بزرگوارى را گمارده که نه حقّى را فراموش و نه باطلى را ثبت مى‏کنند».

حجت‌الاسلام رحیمی بااشاره به ادامه این خطبه ادامه داد: «آگاه باشید آن کس که تقوا پیشه کند و از خدا بترسد، از فتنه‏ها نجات مى‏یابد و با نور هدایت از تاریکى‏ها مى‏گریزد، و به بهشت و آنچه که دوست دارد جاودانه دسترسى پیدا مى‏کند. خدا او را در منزل کرامت خویش مسکن مى‏دهند، خانه‏اى که مخصوص خداست، سقف آن عرش پروردگارى و روشنایى آن از جمال الهى، و زائرانش فرشتگان، و دوستان و همنشینانش پیامبران الهى، مى‏باشند».

امام جمعه ابهر همچنین با اشاره به خطبه 90 نهج‌البلاغه تصریح کرد: «بندگان خدا، خود را بسنجید قبل از آن که مورد سنجش قرار گیرید، پیش از آن که حسابتان را برسند حساب خود را برسید و پیش از آن که راه گلو گرفته شود نفس راحت بکشید و پیش از آن که با زور شما را به اطاعت وادارند، فرمانبردار باشید. بدانید همانا آن کس که خود را یارى نکند و پنددهنده و هشداردهنده خویش نباشد، دیگرى هشدار دهنده و پند دهنده او نخواهد بود».

حجت‌الاسلام رحیمی تاکید کرد: با توجه به آیات و روایات روز قیامت میزان‌های سنجش بر پا می‌شود و همه چیز را وزن می‌کنند و از تعبیرات آیات چنین بر می‌آید که نه تنها اعمال را به وزن می‌کشند، بلکه انسانها را هم مورد سنجش قرار می‌دهند. به هر حال در آن روز اعمال و نیات و خلقیات و ایمان ما، با ترازوهای سنجش مخصوص، دقیقاً سنجیده می‌شود چرا که اجرای عدالت بدون سنجش دقیق امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: به دنبال این سنجش دقیق، حسابرسی آغاز می‌شود. حسابی دقیق و سریع که شاید به اندازه یک چشم برهم زدن بیشتر به طول نیانجامد. البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب در هر کار دو چیز لازم است: شایستگی محل و تربیت و مدیریت صحیح، در تربیت نفوس انسانی نیز همین اصل حاکم است. تا واعظی از درون نباشد و انصاف و حق‌جوی و حق‌طلبی بر روح انسان حاکم نگردد از واعظ‌های بیرون، کاری ساخته نیست به همین دلیل ابوجهل‌ها و ابولهب‌ها از کنار چشمه جوشان وحی تشنه باز می‌گشتند ولی اویس قرنی‌ها با یک اشاره به سر می‌دویدند.

حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه به سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه بقيع عليهم‌‌السلام توسط گروه گمراه وهابيت خبيث آل‌سعود اشاره کرد و گفت: امام امت در این مورد می‌فرمایند: امروز مراكز وهابيت در جهان، به كانون‌هاى فتنه و جاسوسى مبدل شده‌‌اند كه از يک طرف اسلام آمريكايى را ترويج مى‌‌كنند و از طرف ديگر، سر بر آستان سرور خويش، آمريكاى جهانخوار، مى‌‌گذارند. كليدداران كنونى كعبه جز تأمين آمريكا و اسرائيل و تقديم منافع كشورشان به آنان، كارى از دستشان برنمى‌‌آيد.

امام جمعه ابهر به سالروز دستور آمريكا مبنى بر مسدودكردن دارايى‌‌هاى ايران و تحريم‌هاى اخير آمريكا اشاره و تصریح کرد: راجع به این مقوله نیز امام خمینی (ره) می‌فرمایند: دولت آمريكا به عنوان قدرتمندترين كشورهاى جهان، براى بيشتر بلعيدن ذخاير مادى كشورهاى تحت سلطه، از هيچ كوششى فروگذار نمى‌‌كند. آمريكا دشمن شماره يک مردم محروم و مستضعف جهان است. آمريكا براى سيطره سياسى و اقتصادى و فرهنگى و نظامى خويش بر جهان زير سلطه، از هيج جنايتى خوددارى نمی‌کند.

captcha