نوجوانان مشهدی وارد عرصه کار شدند
کد خبر: 3613990
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
با رویکرد اقتصاد مقاومتی؛

نوجوانان مشهدی وارد عرصه کار شدند

گروه اجتماعی: مراسم آغازین کار تابستانی و آئین نمادین پوشیدن لباس کار دانش‌آموزان در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبری به‌همت فرهنگسرای غدیر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم آغازین کار تابستانی و‌ آئین نمادین برتن کردن لباس کار دانش‌آموزان روز گذشته، 9 تیرماه با حضور نوجوانان پسر در سالن شهدای راه آهن مشهد برگزار شد.

در آغاز این مراسم حسن سلطانی، مدیر فرهنگ‌سرای غدیر مشهد در خصوص این مراسم ابراز کرد: 7 هزار دانش‌آموز پسر در مسابقه «معرفی شغل من» شرکت کردند و امروز در جمع هزار دانش‌آموز برگزیده این مسابقه هستیم که در پایان به همه این دانش‌آموزان جوایز اهدا خواهد شد.
مدیر فرهنگسرای غدیر با بیان اینکه بسیاری از دشمنان از بیرون مرزها در تلاش‌اند که با سرگرمی‌های مختلف ملت ایران  را از کار کردن دور کنند، افزود: اول تابستان است و عده‌ای از نوجوانان تصمیم دارند که در این سه ماه موقعیت شغلی مناسبی برای خود ایجاد کنند.
سلطانی در ادامه عنوان کرد: در گذشته افراد از سنین کودکی مشغول به کار می‌شدند تا مسئولیت پذیری را در خود تقویت کنند، اما متأسفانه این فرهنگ امروزه به دلایل مختلفی گمرنگ شده است و روحیه کار کردن در نوجوانان با گذشت زمان به فراموشی سپرده شد.

وی علت بیکار ماندن افراد تحصیل کرده را ناتوان بودن در زمینه ورود به جامعه خواند و افزود: نوجوان باید در این دوران بازار کار را در دست بگیرند تا مجبور نشوند به شغل‌های نامربوط به رشته تحصیلی‌شان رجوع کنند و این موضوعی است که به کرّات مورد تأکید رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی بوده است.
سلطانی با بیان اینکه جامعه ما دچار تربیت خانگی شد‌ه‌ است، تشریح کرد: در این نوع تربیت نوجوان وارد عرصه جوانی می‌شود ولی همچنان توانایی کار کردن را ندارد اما اگر جوان زودتر وارد عرصه کار شوند به علاقه خود پی خواهند برد و بدون شک موفقیت‌های بسیاری در زمینه کاری خود به دست می‌آورد.
در ادامه این مراسم از مدیران مدارس برتر در مسابقه معرفی شغل من نظیر حسن حسینی، مدیر مدرسه ملا محمد بجنوردی با 178 اثر، ابراهیم رمضانی، مدیر مدرسه شهید نظرنژاد با 97 اثر، جعفر خندر، مدیر مدرسه 7تیر با 94 اثر و محمدرضا جوادی مدیر مدرسه اسرار با 83 اثر با اهدا هدیه تقدیر به عمل آمد.

نوجوانان مشهدی وارد عرصه کار شدند

همچنین وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در مراسم آیین نمادین برتن کردن لباس کار دانش آموزان با بیان اینکه بیکاری مسئله‌ای ریشه‌دار است که راه حل این مشکل استخدام نیست، عنوان کرد: اگر دغدغه نسل جوان در پیدا کردن شغل مناسب رداریم پس باید برای فرهنگ کار در جامعه فکر اساسی کنیم.
جلیلی در ادامه افزود: ممکن است فردی شغل داشته باشد اما چون  از کودکی به کار واقعی عادت نکرده است وانمود می‌کند که مشغول کار است و زحمت لازم را برای کار نمی‌کشد بنابراین در جامعه با یک فضای نابرابر روبرو ‌می‌شویم.

نوجوانان مشهدی وارد عرصه کار شدند

وی هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش فرهنگ ‌کار در جامعه خواند و تشریح کرد: دانش آموزانی که در جشنواره کار تابستانی شرکت می‌کنند روحیه کار را فرا می‌گیرند که اگر این روحیه وجود نداشته باشد سرمایه گذاری‌های ما در این بخش بی‌ثمر خواهد بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بسیجیان عرصه اقتصاد و ‌کار را افرادی دانست که به جنگ غول بیکاری و معضلات اقتصادی می‌روند و بیان کرد: این اقدام علاوه بر ثمره شخصی، سبب می‌شود که این افراد وارد عرصه ملی و انقلابی شوند و عملیات بزرگ در راستای منافع ملی انجام می‌شود.

نوجوانان مشهدی وارد عرصه کار شدند

captcha