یاد خداوند در تمامی حالات از خصوصیات فرد مؤمن است
کد خبر: 3614040
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

یاد خداوند در تمامی حالات از خصوصیات فرد مؤمن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: خطیب نماز وحدت ابوموسی گفت: از خصوصیات فرد مؤمن است که در تمام حالات به یاد خدا باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین حیدر رضایی در خطبه های نماز جمعه این هفته ابوموسی، با اشاره به خطاب پیامبر اکرم(ص) به ابوذر غفاری؛ گفت: پیامبر اکرم در خطابی به ابوذر غفاری می فرماید: یا اباذر! أَربع لا یُصیبهنَّ الا مؤمن الصُمتُ و هو أول العبادهِ و التواضع لله سبحانه و ذِکر الله تعالی علی کلّ حال وقلهُ الشیءِ یعنی قله المالِ ، ای اباذر! چهار چیز است که اصابت نمی‌کند مگر به شخص مؤمن ،اول سکوت که اولین عبادت است.

خطیب نماز وحدت ابوموسی اظهار کرد: شخص مومن باید تشخیص دهد که سکوت در کجاها جایز است و در کدام موقعیت لازم است که فرد مومن سکوت را بشکند و حرف خود را بزند و به میدان آید.

رضایی افزود: دومین ویژگی مومن این است که فقط از برای خدا تواضع دارد و خودش را کوچک می‌داند و هرگز در مقابل دشمن تواضع و خشوع از خود نشان نمی دهد.

وی عنوان کرد: سومین ویژگی فرد مومن این است که شخص مومن در تمام حالات به یاد خدا می باشد و خداوند را هیچ وقت فراموش نمی کند و در تمام حالات چه در خلوت و جلوت و چه در حال مریضی و سلامت به یاد خدا است.

خطیب نماز وحدت ابوموسی ابراز کرد: چهارمین ویژگی فرد مومن «قلت مال» یعنی کمی مال می باشد؛ مؤمنین نوعاً کم مال دارند و خدا نمی‌گذارد مال زیاد به دست ‌شان بیاید؛ زیرا نمی‌خواهد آلوده شوند.

captcha