برگزاری اختتامیه مسابقات قرآن مقطع زیر ۱۸ سال در همدان
کد خبر: 3614067
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

برگزاری اختتامیه مسابقات قرآن مقطع زیر ۱۸ سال در همدان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، از برگزاری آیین اختتامیه مسابقات ويژه رده سني زیر ۱۸ سال قرآن کریم در کانون مهدیه همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: مجتبی جمالی ، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان این مطلب گفت: ترویج فرهنگ قرآنی باید در جامعه بویژه در بین نسل جوان نهادینه شود تا شاهد اثرات مثبت آن در جامعه باشیم.
وی افزود: برگزاری این مسابقات معنوی اتفاق مبارکی است که می‌تواند موجب به‌کارگیری تعالیم قرآنی در زندگی نسل جوان و پویا شده و سیر جامعه را در مسیر تحول اخلاقی قرار دهد.
وی، فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم را از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: در این خصوص با توجه به جایگاه رفیع قرآن و انوار وحی الهی در توسعه و نشر آموزه‌‎های والای قرآن کریم  یقین می‌دانم که برگزاری این مسابقات نشاط معنوی را در استان حاکم خواهد کرد.
جمالی، محور برگزاری این مسابقات را علاوه بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی، به‌‎کارگیری آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی ذکر کرد و افزود: قرآن کریم بهترین منبع استخراج دستورات زندگی است و در واقع ترویج سبک زندگی قرآنی مهم‌ترین هدف برگزاری این مسابقات است.
وی بهترین راهکار ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه را پرداختن به فعالیت‌‎های قرآنی دانست و گفت: زمانی‌که یک رفتار در جامعه نهادینه شود آن رفتار نیازمند ساختار ایرانی ـ اسلامی است که خود این نیز، نیاز به یک زمینه دارد و بهترین زمینه، قرآن کریم و تعالیم روح‌بخش آن است.
وی با اینکه مراسم اختتامیه مسابقات ویژه رده سنی کمتر از 18 سال قرآن کریم در کانون دانش‌آموزی مهدیه همدان  در حال برگزاری است، گفت: این مسابقات با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شده و این اداره در برگزاری مراحل مختلف مسابقات قرآنی کمتر از 18 سال همکاری لازم را داشته است.
برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات، در مسابقات مرحله کشوری شرکت خواهند کرد.
captcha