ارائه طرح صیانت از چهره‌های قرآنی در جلسه شورای توسعه
کد خبر: 3614095
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

ارائه طرح صیانت از چهره‌های قرآنی در جلسه شورای توسعه

گروه فعالیت‌های قرآنی: در سی و ششمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی،‌ علاوه بر ارائه گزارشی از سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، آئین‌نامه طرح صیانت از چهره‌های قرآنی بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، براساس برنامه اعلام شده از سوی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی سی‌و‌ششمین جلسه این شورا عصر امروز 10 تیرماه برگزار می‌شود.

بر همین اساس در این جلسه یک پیش از دستور، دو دستور، یک خارج از دستور توسط اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در نوبت پیش از دستور، گزارش اجمالی از سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران که اواخر فروردین‌ و اوایل اردیبهشت‌ماه برگزار شد، ارائه می‌شود.

در ادامه نیز دو موضوع در دستور قرار خواهد گرفت که مهم‌ترین آن ارائه و بررسی پیش‌نویس آئین‌نامه هیئت حفظ کرامت یا صیانت از چهره‌های قرآنی خواهد بود. این طرح چند سالی می‌شود مطرح شده که هنوز به نتیجه نرسیده است.

یکی دیگر از موضوعات در دستور این جلسه که اولین دستور نیز خواهد بود،‌ بررسی پیش‌نویس سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم خواهد بود. 

همچنین موضوع خارج از دستور، بررسی عضویت دو نهاد قوه قضائیه و وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون تبلیغی و ترویجی فعالیت‌های قرآنی خواهد بود.

سی و ششمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در صورتی امروز 10 تیرماه برگزار شود که اولین جلسه در سال 96 خواهد بود. جلسه گذشته این شورا که قرار بود دوم اردیبهشت‌ماه برگزار شود به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورا، تشکیل نشد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزير آموزش و پرورش،‌ وزير ورزش و جوانان، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی،‌ وزير علوم، تحقيقات و فناوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان از جمله اعضای دولتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی هستند.

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۱۲:۵۱
0
1
بنام خدا
صیانت از چهره های قرآنی به بهترین نحو توسط مردم عزیز انجام میشه
اونیکه باید خودشو بروز کنه مسئولین محترمند که باید این وظیفه رو بنحو احسن انجام بدند
captcha