گفت‌وگوی دینی ایران و منطقه «الکسندروپلی» یونان برگزار می‌شود
کد خبر: 3614317
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

گفت‌وگوی دینی ایران و منطقه «الکسندروپلی» یونان برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: در دیدار رایزن فرهنگی ایران با متروپل و رهبر کلیسای منطقه الکسندروپلی یونان، چگونگی برگزاری گفت‌وگوی بینادینی ایران و منطقه الکسندروپلی، تبیین شد.

گفت‌وگوی دینی ایران و منطقه «الکسندروپلی» یونان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی ایران در یونان با انتیمیوس الکسندروپلی، متروپل و عالی‌ترین مقام و رهبر کلیسایی منطقه الکسندروپلی یونان دیدار و گفت‌وگو کرد.
رایزن فرهنگی كشورمان در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه دو ملت متمدن ایران و یونان، گفت: جمهوری اسلامی ایران و یونان دارای تمدنی غنی و تاریخی کهن هستند و خدمات فراوان و ارزنده  فرهنگی، هنری وعلمی به جهانیان ارائه کرده‌اند.
رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه افزود: می‌توان با قراردادن این روابط دیرینه و دوستانه دو ملت به عنوان محور توسعه روابط دو کشور در تمام زمینه‌ها به خصوص در زمینه‌های ارزش‌های دینی و فرهنگی برای صلح جهانی و ترویج فرهنگ همزیستی فعالیت داشته باشیم. ما علاقمند به توسعه روابط فرهنگی، هنری و علمی با کشور یونان هستیم.
در ادامه این دیدار متروپل انتیموس با اشاره به روند اوضاع در منطقه خاورمیانه و به طور کلی در جهان، گفت‌وگو و تبادل نظر بین رهبران ادیان را بسیار مهم توصیف کرد و از سفر چندی پیش خود برای شرکت در اجلاس گفت‌وگوی ادیان که در تهران برگزار شده بود، ابراز رضایت و آن را بسیار مهم و موفقیت‌آمیز دانست.
انتیموس سپس با اشاره به روند اوضاع جهانی و سوءاستفاده از نام مذاهب توحیدی توسط عده‌ای برای رسیدن به اهداف خود نیز در این دیدار، گفت: جمهوری اسلامی  ایران با ثبات در این راستا گام برمی‌دارد تا افراط‌گرایان به نام دین و اسلام برای توجیه جنایات خود استفاده نکنند؛ ولی باید اندیشمندان حوزه مذهب نیز به وظایف خود در این باره عمل کنند.
وی در ادامه افزود: ما بسیار مایل هستیم که گفت‌وگوی بعدی اسلام و مسیحیت ارتدکس در شهر و منطقه الکسندروپلی یونان برگزار شود و گفت‌وگوهایی که با شهردار و دیگر مسئولان در این باره داشته‌ایم، همه و به خصوص شهردار منطقه نیز از این امر استقبال کرده و قول داده‌اند که همکاری لازم را انجام خواهند داد و از آن حمایت خواهند کرد.
متروپل منطقه الکسندروپلی یونان همچنین با تأکید بر ضرورت همکاری اندیشمندان حوزه دین، تصریح کرد: در عصر حاضر متأسفانه با استفاده از نام مذهب به جنایاتی وحشتناک دست زده می‌شود و گروه‌های تروریستی که خطر جدی برای منطقه و جهان هستند، متأسفانه از ناحیه برخی دولت‌ها حمایت می‌شوند و بدتر از همه این است که  این امر به نام مذهب صورت می‌گیرد و جهان را به سوی یک تنش و درگیری سوق می‌دهند، بنابراین همکاری اندیشمندان حوزه دین و به خصوص ادیان الهی برای رهایی بشر از این پدیده شوم ضروری است و ما برای هر نوع همکاری در این رابطه آمادگی کامل داریم و از آن استقبال می‌کنیم.
بنا بر این خبر، در پایان مقرر شد که برای تعیین موضوع اصلی و موضوعات فرعی نشست و گفت‌وگوی بعدی اسلام و مسیحیت ارتدکس، رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم توسط طرفین صورت گیرد تا گفت‌وگوی بعدی به موقع و با حضور شخصیت‌های مهم حوزه دین از دو کشور ایران و یونان برگزار شود.

captcha