هشدار آیت الله العظمی مدرسی نسبت به پوشش جدید تروریسم
کد خبر: 3614372
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

هشدار آیت الله العظمی مدرسی نسبت به پوشش جدید تروریسم

کانون خبرنگاران نبأ: آیت الله العظمی مدرسی از مراجع معظم تقلید کربلای معلی نسبت به دخالت نظامی برخی کشورهای منطقه در سوریه به بهانه‌های مختلف ابراز نگرانی کرده و گفتگو و همکاری را تنها راه حل بحران‌های منطقه برشمردند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ،آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی نسبت به دخالت نظامی برخی کشورهای منطقه در سوریه به بهانه‌های مختلف ابراز نگرانی کرده و گفتگو و همکاری را تنها راه حل بحران‌های منطقه برشمردند.

وی افزود: کشورهای نفت‌خیز باید ریشه‌های تروریسم را بخشکانند، که فقر یکی از اصلی‌ترین ریشه‌ها است.

آیت الله العظمی مدرسی واگذاری وام‌های بدون بهره جهت سرمایه‌گذاری در صنعت‌های خرد و کشاورزی به خانواده‌های کم درآمد را یکی از مهمترین راه‌های ایجاد اشتغال و مبارزه با فقر برشمرد و عنوان کرد: «این گونه وام‌ها تاثیر مثبتی در رشد اقتصاد ملی نیز دارد».

وی نسبت به بهانه‌های واهی برخی کشورها برای دخالت نظامی در سوریه هشدار داده و گفت: این دخالت‌ها پوشش جدیدی برای تروریسم ایجاد خواهد کرد و به منطقه آسیب می‌زند.

آیت الله العظمی مدرسی همچنین افزود: «مشکلات و بحران‌های منطقه راه حلی به جز گفتگو و سپس همکاری بر اساس منافع مشترک، بدون دخالت نیروهای خارجی ندارد».

وی در انتهای سخنانشان اظهار کرد: «باید کشورهای خود را از گردباد درگیری‌های بین‌المللی دور کنیم، در غیر اینصورت سرزمین‌هایمان عرصه درگیری‌های دائمی خواهد بود و در مقابل بهای سنگینی خواهیم پرداخت».

امیرمحسن سلطان احمدی
captcha