کسب 22 رتبه برتر کشوری در مسابقات فرهنگی هنری توسط دانش آموزان کردستانی
کد خبر: 3614380
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵

کسب 22 رتبه برتر کشوری در مسابقات فرهنگی هنری توسط دانش آموزان کردستانی

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش آموزان استان در سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری در سال تحصیلی 95-96، موفق به کسب 22 رتبه برتر کشوری شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی اظهار کرد: دانش آموزان استان در رشته هنرهای دستی و تجسمی، آوایی و نمایشی، ادبی و پژوهشی رسانه و فضای مجازی موفق به کسب 22 رتبه برتر کشوری شدند.

وی افزود: در این مسابقات علی اصغر میرانی از شهرستان قروه، مهران رحمان زاده، سرگل قادری و اسرا قادر نیا از سقز در رشته خوشنویسی، ثنا خوشامن و آرینا صلاحی بانه از مریوان در رشته نقاشی، یگانه عظیمی از ناحیه یک سنندج در رشته قلم زنی، روژین رجبی از سقز و پریا راستی از مریوان در رشته طراحی و صدف گلشنی از ناحیه یک سنندج در رشته کاریکاتور موفق به کسب رتبه های برتر کشوری شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: هژیر حیدری از مریوان در رشته عکاسی، هژیر زندی و نوید زارع از ناحیه یک سنندج در رشته فیلم کوتاه، مبین پرویزی از کامیاران، سجاد مرتضی پور از بیجار در رشته وبلاگ نویسی، سیاوش فرج الهی از دیواندره  در مقاله پژوهشی، صبا فیض الله پور در رشته شعر از بانه، رضوان حمزه‌ایی از قروه در رشته داستان، سعید فرزانگان و ثنا صمدی از ناحیه یک سنندج و ثنا سجادی و نسترن ملکی از ناحیه دو سنندج در رشته تک نوازی رتبه برتر کشوری را از آن خود کردند.

وی با بیان اینکه مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، بیان کرد: در مرحله آموزشگاهی بیش از 209 هزار نفر از دانش آموزان استان در این مسابقات شرکت کردند.

قربانی اعلام کرد: مرحله شهرستانی مسابقات در دو بخش غیر حضوری شامل هنرهای دستی و تجسمی، هنرهای آوایی و نمایشی، ادبی و پژوهشی رسانه و فضای مجازی و در بخش حضوری شامل هنرهای آوایی و نمایشی برگزار شد.

وی یادآور شد:  2 هزار و 830 اثر در این بخش داوری و آثار و نفرات برتر استان به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند و در نهایت 22 رتبه برگزیده کشوری رهاورد حضور دانش‌آموزان استان در این مسابقات بود.

captcha