پاسخگوترین مسئول دانشگاه بوعلی‌سینا معرفی شد
کد خبر: 3614951
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
اهدای «تندیس پاسخگویی» توسط گروه رسانه‌ای الفبا؛

پاسخگوترین مسئول دانشگاه بوعلی‌سینا معرفی شد

گروه فرهنگی: جمعی از دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا با راه‌اندازی گروه رسانه‌ای «الفبا» بین دانشجویان و مسئولان دانشگاه پلی ایجاد کرده و به بیان و بررسی مشکلات دانشجویان این دانشگاه می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از همدان، انتقاد سازنده می تواند گام موثری در پرورش نقاط قوت و رفع نقاط ضعف افراد و دستگاه های اجرائی و سایر نهادها باشد،از این رو جمعی از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با ایجاد کانال تلگرامی در راستای بهبود وضعیت دانشگاه خود و ایجاد ارتباطی دو سویه بین دانشجویان و مسئولان دانشگاه فضای جالبی را ایجاد کرده اند.

مسئولان این گروه مجازی در اقدامی جالب از مسئولان دانشگاه بوعلی هم برای حضور در این کانال تلگرامی دعوت به عمل آورده‌اند تا آنها به طور مستقیم در جریان مطالب منتشره در گروه باشند و در صورت لزوم به رفع آنها پرداخته و در مقام پاسخگویی صریح به دانشجو توضیحات لازم را ارائه دهند. 

بنابراین ایجاد فضایی رقابتی توسط این گروه رسانه‌ای عاملی شد تا مسئولان دانشگاه حتی در زمانی خارج از ساعت کاری و ایام تعطیل پاسخگوی دانشجویان باشند و بدین ترتیب طرح ابتکاری «تندیس پاسخگویی» در شناسایی پاسخگوترین مسئول دانشگاه مثمر ثمر بود و مدیر امور دانشجویی دانشگاه از سوی دانشجویان و از طریق شبکه اجتماعی عنوان پاسخگوترین مسئول را از آن خود کرد.

مسئول امور دانشجویی گروه رسانه‌ای الفبای دانشگاه بوعلی‌سینا در آئین اعطای «تندیس پاسخگویی» به پاسخگو‌ترین مسئول دانشگاه بوعلی‌سینا در دفتر ایکنا گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط گروه رسانه‌ای دانشگاه بوعلی، دکتر «رسول سلیمانی» مدیر امور دانشجویی دانشگاه به عنوان پاسخگو‌ترین مسئول دانشگاه معرفی شد.

محمد رسول سرهنگی اظهار کرد: در راستای گسترش و نهادینه کردن ارتباط دانشجویان با مسئولان و تحقق مطالبات آنها در جهت رفع مشکلات آنها، ایده اهدای «تندیس پاسخگویی» به پاسخگوترین مسئول دانشگاه بوعلی به ذهن ما خطور کرد.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط گروه الفبای رسانه‌ای دانشگاه بوعلی‌سینا، چهار مسئول به عنوان مسئولان پاسخگوی دانشگاه بوعلی شناخته شده‌اند و در این میان دکتر رسول سلیمانی مدیر امور دانشجویی دانشگاه بیشترین آراء را از سوی دانشجویان کسب کرد و به عنوان پاسخگوترین مسئول معرفی شد.

سرهنگی عنوان کرد: دکتر شهبازی رئیس اداره تغذیه دانشگاه بوعلی، دکتر افخمی معاون آموزشی دانشگاه، دکتر رسول سلیمانی مدیر امور دانشجویی دانشگاه و دکتر عروتی‌موفق معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه بوعلی به عنوان پاسخگوترین مسئولان دانشگاه بوعلی از طریق شبکه‌های اجتماعی معرفی شده‌اند.

مسئول امور دانشجویی گروه رسانه‌ای الفبای دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: طبق بازتاب شبکه‌های اجتماعی از میان این چهار مسئول پاسخگو، دکتر سلیمانی به عنوان پاسخگوترین مسئول دانشگاه بوعلی معرفی شد.

وی ادامه داد: جای بسی خوشحالی است که مسئولان این دانشگاه خارج از ساعات اداری و گاها ایام تعطیل سالتحصیلی، پاسخگو و پیگیر مشکلات دانشجویان هستند.

سرهنگی اظهار کرد: طبق رصد مستمر گروه رسانه‌ای الفبا از دانشگاه‌های سراسر کشور، دانشگاه بوعلی تنها و یا جزء معدود دانشگاه‌هایی است که مسئولان آن از طریق شبکه‌های مجازی پاسخگوی مشکلات دانشجویان هستند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا نیز در این مراسم ضمن تشکر از مدیران کانال رسانه‌ای الفبا عنوان کرد: مخلصانه گام در این مسیر گذاشته‌ایم و به جد به دنبال رفع مشکلات دانشجویان هستیم.

دکتر رسول سلیمانی با بیان اینکه شاهد اندکی غفلت در رسیدگی به امور رفاه دانشجویان دانشگاه هستیم، افزود: این مجموعه با نهایت تلاش و کوشش، در نظر دارد تمامی خوابگاه‌ها و بخش‌های تغذیه دانشگاه بوعلی‌سینا را به سطح قابل قبولی برساند.

وی با اشاره به اینکه با کسب عنوان پاسخگوترین مسئول دانشگاه، مسئولیت‌هایم سنگین‌تر خواهد شد، اضافه کرد: در بخش تغذیه و خوابگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد که به صورت مقطعی قابل رفع است که نیاز به شناخت ریشه این مشکلات دارد.

سلیمانی با بیان اینکه سال قبل، خوابگاه دخترانه زینب مرمت و بازسازی شد، گفت: هرگاه دانشجویی در اتاق خود به علت عدم برخورداری از حداقل رفاه و امکانات دچار ناملایمات شود آنگاه بنده و سایر همکاران در مقابل او مسئول هستیم.

وی یادآور شد: دانشجویان انتظار بالایی از مسئولان ندارند و تنها داشتن حداقل امکانات رفاه آنها را راضی خواهد کرد بنابراین در این راستا مشکلات یک خوابگاه دخترانه و دو خوابگاه پسرانه در سال قبل به صورت ریشه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

سلیمانی با اشاره به اینکه امسال هیچ خوابگاه دخترانه‌ای نیاز به تعمیر و مرمت ندارد، تصریح کرد: در ایام تعطیلات تابستان، خوابگاه غدیر، به عنوان قدیمی‌ترین خوابگاه پسرانه به طور اساسی مورد تعمیر قرار خواهد گرفت.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه بوعلی درباره کافی نبودن ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی در ابتدای سالتحصیلی گذشته خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی در عدم دسترسی آسان برخی دانشجویان به خوابگاه‌های دانشگاهی وجود دارد که از این میان می‌توان به اعلام دیرهنگام اسامی پذیرفته‌شدگان دانشگاه و حذف دوره شبانه دانشگاه اشاره کرد.

وی اضافه کرد: این دانشگاه هر ساله بین 22 تا 25 درصد ظرفیت خالی در خوابگاه‌های خود دارد اما از از ابتدای سالتحصیلی گذشته این ظرفیت کاملا پر شده بود، در نتیجه با موج عظیمی از دانشجویان میهمان مواجه شدیم که در این راستا با آماده‌سازی خوابگاه یاس طی دو هفته، این مشکلات کنترل شد.

سلیمانی یادآور شد: همچنان دغدغه اسکان دانشجویان را داریم به ویژه ورودی‌های جدید و دختران بنابراین در نظر داریم امسال مدیریت خوابگاه‌های غیردولتی را در دست بگیریم و دانشجویان این مراکز از سوی مسئولان دانشگاه بوعلی تعیین شود هر چند در حال حاضر این خوابگاه‌ها مورد رصد امور دانشجویی دانشگاه مادر استان(دانشگاه بوعلی) قرار دارند.

این مقام مسئول یادآور شد: در نظر داریم با بازدید و تأیید نهایی، خوابگاه‌های عمومی آموزش و پرورش را به مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه بوعلی پیوند بزنیم تا حتی‌الامکان دانشجویان دانشگاه در محل‌هایی اسکان یابند که در مدیریت و دسترس دانشگاه باشد.

وی عنوان کرد: جوانان در معرض خطر هستند و برخی آسیب‌ها به دوران قبل از ورود به دانشگاه بازمی‌گردد به طوریکه دانش‌آموزان در دوران دبیرستان در فنر هستند و زمان ورود به دانشگاه از این فنر آزاد می‌شوند حال در این میان برخی تربیت‌های نامناسب و دوری از خانواده باعث بروز مشکلاتی در بین دانشجویان دانشگاه می‌شود پس می‌طلبد آموزش و پرورش یک بازخوانی در تربیت دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی داشته باشد.

سلیمانی گفت: در راستای کاهش درگیری دانشجویان با آسیب‌های اجتماعی، طی جلسات انجام شده با تشکل‌های مختلف، در نظر داریم با برگزاری برنامه‌های مختلف در سطح خوابگاه باعث خروج کمتر دانشجویان از خوابگاه‌ها و قرارگیری آنها در معرض آسیب‌ها شویم.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه بوعلی عنوان کرد: یکی از ضعف‌های دانشگاه، نبود مکان‌هایی متناسب با نیاز دانشجویان است؛ به عنوان مثال نبود ساختمانی با رنگ و بوی خوابگاه برای دانشجویان متأهل، هر چند شاهد درخواستی از سوی دانشجویان مبنی بر احداث خوابگاه متأهلین نداشته‌ایم اما اگر به طور جد این مطالبه صورت گیرد صندوق رفاه دانشگاه با اعطای 400 میلیون تومان وام، ما را در ساخت این مجموعه یاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مطالبات دانشجویان در اولویت کاری مسئولان دانشگاه قرار دارد، اظهار کرد: بنا به درخواست تعدادی از دانشجویان، دوچرخه‌هایی در محوطه یکی از خوابگاه‌های دخترانه دانشگاه برای استفاده آنها قرار گرفته است بنابراین ایجاد یک محیط ورزشی در خوابگاه‌ها از دیگر اقداماتی است که باید به طور جد مورد پیگیری قرار گیرد.

captcha