پرهیزكاران از لغزش‌های دیگران چشم می‌پوشند
کد خبر: 3615402
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
آیت‌الله ایمانی:

پرهیزكاران از لغزش‌های دیگران چشم می‌پوشند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس در توصیف پرهیزكاران گفت: پرهیزکاران در مقابل جهل و نابخردی بعضی از نادانان کظم غیظ دارند و از لغزش‌های دیگران چشم می‌پوشند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به توصیف پرهیزكاران در كلام مولا علی(ع) گفت: پرهیزکاران در مقابل جهل و نابخردی بعضی از نادانان کظم غیظ دارند، خشم خود را فرو می‌برند، از یاوه‌گویی‌های آنان ناراحت و خشمگین می‌شوند اما خشم و غضب خود را مخفی می‌سازند و در خود فرو می‌برند.

وی افزود: این ویژگی پرهیزکاران است؛ آنانی که به موقع خشم و غضب خود را فرو می‌برند و از لغزش‌های دیگران چشم می‌پوشند. امید است که خدای متعال ما را در مجموعه این چهره‌های برتر قرار دهد .

اقتصاد بیمارگونه ایران از دوران طاغوت آغاز شد

آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان با یادآوری مسائل معیشتی مردم گفت: از آن روزی که در کشور ما دوران طاغوت برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی برای اقتصاد آغاز و اقتصاد ما همراه با برنامه‌ریزی شد، اقتصاد بیمارگونه متولد شد و این بیماری تا به امروز ادامه داشته و دارد یعنی آن روز به خاطر منافع اربابان قدرت، آمریکا و اروپا توسعه کشور بر اساس توزیع منهای تولید استوار شد.

امام جمعه شیراز تأكید كرد كه توزیع منهای تولید خواه و ناخواه بیماری است چون این دو با هم یک اقتصاد را شکوفا می‌سازند یعنی تولید و به دنبال آن توزیع اما در کشور ما دوران طاغوت و حکومت شاهنشاهی توزیع زیربنای توسعه شد و نخست وزیر وقت رسماً اعلام کرد و گفت نفت می‌فروشیم و هر چه لازم داشته باشیم خریداری می‌کنیم و بر همین سیاست کار را جلو بردند، رسانه‌ها مصرف را تبلیغ می‌کردند، کالاهای مصرفی را معرفی می‌کردند و با پول فروش نفت کالاها وارد بنادر می‌شد و به شهرها و نقاط مختلف کشور حمل می‌شد.

وی ادامه داد:به همین جهت قانون واردات بسیار ساده بود و قانون صادرات بسیار به هم ریخته بود؛ در صادرات مشکلات فراوانی از نظر قانونی برای صادرکننده پیش می‌آمد و در واردات مشکلات برطرف می‌شد؛ معمولاً شهرهای مرزی و بنادر که در تمام کشورها مرکز صادرات است و کارخانه‌های مهم و تولیدکننده آنجا مشغول به کار هستند در کشور ما بنادر ما محل واردات بود نه محل صادرات و قوانین صادرات دست و پا گیر، قوانین واردات راحت و آسوده .

اشكالات فراوانی در قانون صادرات كشور وجود دارد

آیت‌الله ایمانی اظهار كرد:بعد از پیروزی انقلاب هم دولت‌ها با توجه به عمر کوتاهی که داشتند یعنی چهار سال که برنامه دارند یک گوشه‌ای از کار را اصلاح می‌کردند اما طبیعتاً اصلاحات روبنایی بود و هست و مشکلات به شکل ریشه‌ای و اساسی مورد توجه قرار نگرفته یعنی حتی امروز هم علی‌رغم تمام ادعاها موقعی که کنار دست صادرکنندگان می‌نشینید و دردهای دل آن‌ها را گوش می‌دهید می‌شنوید که چقدر ما از نظر قانونی در صادرات کمبود و مشکلات قانونی داریم اما از نظر واردات خیر.

نتیجه نگرفتن اقدامات مبارزه با قاچاق كالا به دلیل وجود اشكال در قانون است

وی با بیان اینكه اكنون چند سال است که برای واردات بی رویه بحث می‌شود اما به نتیجه نمی‌رسد، گفت: برای جلوگیری از قاچاق سخن گفته می‌شود اما نتیجه مطلوب عاید نمی‌شود، اشکال در قانون است و بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌هایی که در تار و پود گمرک و بنادر ما حاکم شده و باید برای این‌ها یک تحول به وجود آورد، تا موقعی که اقتصاد از این حالت خارج شود.

اقتصاد پایدار؛ تنها راه برون‌رفت از معضلات اقتصادی

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینكه رهبر معظم انقلاب یک نسخه برای اقتصاد ما نوشته‌اند بعد از سال‌ها مطالعه و با نظر کارشناسان گوناگون که دیگر قید چهار سال که عمر دولت‌هاست در این اقتصاد دیده نشده است،‌گفت: اقتصاد پایدار مورد نظر معظم‌له قرار گرفته است و در این راستا باید به امكانات درونی خودمان و نگاهمان از بیرون برگردانیم.

وی یادآور شد: ما داستان عسلویه را بعد از تحریم فراموش نکردیم یک مرتبه تمام سرمایه‌گذاران خارجی کار را نیمه تمام رها کردند و رفتند چرا؟ چون تحریم شد و آمریکا و اروپا اجازه ندادند و همه چیز را گذاشتند و رفتند و باز احتمال تکرار این قضیه دارد، چشم به سرمایه خارجی دوختن غیر از این چیزی ندارد.

مسئولان،‌ اعتماد مردم را جلب كنند

آیت‌الله ایمانی با تأكید بر اینكه ما نمی‌خواهیم بگوئیم سرمایه خارجی نداشته باشیم اما می‌خواهیم بگوئیم وابسته به سرمایه خارجی نباشیم، خطاب به مسئولان گفت: اعتماد مردم را جلب کنید مردم سرمایه‌هایشان را در کار می‌آورند و فعالانه وارد عرصه تولید می‌شوند؛ به مردم اعتماد کنید مردم پاسخ تمام مشکلات را خواهند گفت و بارها این معنا امتحان و آزمایش شده است.

وی با بیان اینكه طبیعی است که ما باید برای وضع مردم، معیشت جامعه، بهتر شدن وضع مردم، اشتغال و رکود فکری كنیم، گفت: ‌این آسیب‌های اجتماعی عمدتاً به خاطر بیکاری است؛ همچنین اعتیاد و طلاق یک بخشی از آن به خاطر بیکاری است و آسیب‌های دیگری که متأسفانه در جامعه کم و بیش دیده می‌شود .

captcha