رونمایی از كتاب روزنوشت‌های سردار شهید نصرالله ایمانی همزمان با روز قلم
کد خبر: 3615421
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

رونمایی از كتاب روزنوشت‌های سردار شهید نصرالله ایمانی همزمان با روز قلم

گروه فرهنگی: مراسم رونمایی از کتاب روزنوشت‌های سردار شهید نصرالله ایمانی، برادر امام جمعه شیراز در تالار اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، سیدمحمدمهدی پوریزدانپرست، کارشناس مسئول واحد مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری فارس ضمن اعلام این خبر گفت: همزمان با روز قلم از روزنوشت‌های سردار شهید نصرالله ایمانی برادر بزرگوار آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس با عنوان «بوی خوش عطر» رونمایی می‌شود.

وی افزود: این برنامه که حاصل همراهی مشترک نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس انتشارات سلمان فارسی، کانون فرهنگی اشراق است از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه، 14 تیرماه در تالار اندیشه برگزار خواهد شد.

کارشناس مسئول واحد مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: قرار است در این مراسم پس از سخنرانی آیت‌الله ایمانی برادر این شهید بزرگوار با حضور خانواده شهید، رزمندگان، همرزمان، اصحاب رسانه، فعالان فرهنگی و جمعی از مسئولان استان فارس از این کتاب خواندنی که روزنوشت‌های آن شهید ارجمند از روزهای حماسه و خون و خطر است رونمایی شود.

وی با بیان اینكه یادداشت‌های روزانه شهید نصرالله ایمانی به اهتمام حجت‌الاسلام مهدی صنعتی تصحیح و تحقیق شده است، گفت: این یادداشت‌ها مشاهدات شهید نصرالله ایمانی در هفت سفر وی به مناطق عملیاتی است.

پور یزدانپرست اظهار كرد: یادداشت‌های مذکور حوادث مربوط به مهرماه 1359 تا اردیبهشت‌ماه 1361 را در بر دارد که به بیان شرح عملیات‌ها، دلدادگی‌ها و سختی‌های آن روزها از زاویه دید دقیق این شهید است.

بنا بر این گزارش، شهید نصرالله ایمانی در سال 1337 در خانواده‌ای مذهبی در کازرون متولد شد. پس از گذراندن تحصیلات خود در کازرون و اخذ دیپلم، در سال 1356 به سربازی اعزام و در پادگان هشتگل اهواز مشغول به خدمت شد.

وی با شروع اعتراض‌های مردمی نسبت به حكومت شاه ضمن فراری دادن تعدادی از سربازان، خود نیز از پادگان گریخت. پس از پیروزی انقلاب به تصمیم خانواده وارد بازار كار شده، به شغل پارچه‌فروشی روی آورد.

با صدور پیام حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر شركت جوانان در دفاع از مرزهای ایران اسلامی، به سوی جبهه‌های جنگ شتافت و از آغازین روزهای دفاع از سوسنگرد تا آزادسازی خرمشهر در غالب عملیات‌ها حضور یافت.

وی سرانجام در تاریخ 20 اردیبهشت 1362 هنگامی که به همراه هم‌رزمانش در یک سنگر موقت، پشت یک خاک‌ریز منتظر فرصتی برای حمله بود، در اثر اصابت خم‌پاره‌ پس از ۲۰ ماه انتظار به شهادت رسید.

یادآور می‌شود، کتاب مذکور که در 287 صفحه رقعی تنظیم شده است منبعی ارزشمند از نقش رزمندگان کازرونی در دفاع مقدس است.

captcha