لزوم آشنا کردن تشكل‌های مردمی با حوزه پدافند غيرعامل
کد خبر: 3615503
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

لزوم آشنا کردن تشكل‌های مردمی با حوزه پدافند غيرعامل

گروه اجتماعی: مديركل پدافند غيرعامل استانداری يزد بر ضرورت آشنا کردن تشکل‌های مردمی با حوزه پدافند غيرعامل تاکید کرد و خواستار برگزاری دوره آموزشی ویژه دست اندركاران و عوامل اجرايی سفر به عتبات عاليات با توجه به در پيش بودن ايام اربعين حسينی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمدصادق طهماسبی، مديركل پدافند غيرعامل استانداری يزد صبح امروز در نشست تدوين برنامه های آموزشی مشترک اداره كل پدافند غيرعامل استانداری با دانشگاه علوم پزشكی آيت الله شهيد صدوقی(ره) يزد با اشاره به اهميت و جايگاه برنامه های آموزشی در حوزة پدافند زيستی و مسائل مربوط به بيوتروريسم اظهار کرد: لازم است آمادگی نيروهای عملياتی و امدادی در برابر تهديدات زيستی و بيوتروريسمی افزايش يابد و علاوه بر تحقق اين مهم، آشنا نمودن سازمان های مردم نهاد، شوراهای محلات يزد، كانون های فرهنگی هنری و هيئت های مذهبي با حوزة پدافند غيرعامل از طريق برنامه های آموزشی امری ضروری است.
دبير شوراي پدافند استان وجود مركز آموزشي و مهارت آموزی پدافند غيرعامل (CBRNE) در استان به عنوان نخستين مركز ملی در اين حوزه را يك پتانسيل بسيارخوب براي آموزش نيروهای امدادی، عملياتی، كارشناسان و رابطان پدافند غيرعامل استان و كشور دانست و اعلام آمادگی كرد: تمامي دوره های آموزشی دستگاه های استان در حوزة پدافند غيرعامل در اين مركز آموزشی برگزار شود.
طهماسبي ضمن تشريح برنامه های آموزشی اداره كل پدافند غيرعامل استانداری در سال جاری با تاكيد بر تقويت تشكل های مردمی برای فعاليت در حوزه پدافند غيرعامل خواستار برگزاری يک دوره آموزشی با محوريت مسائل مربوط به بيوتروريسم براي دست اندركاران و عوامل اجرايي سفر به عتبات عاليات با توجه به در پيش بودن ايام اربعين حسيني شد.
احمد دهقان، دبير كارگروه بهداشت و درمان در پدافند غيرعامل و حوادث غيرمترقبه دانشگاه علوم پزشكی آيت الله شهيد صدوقی(ره) يزد نيز در اين نشست، دوره های آموزشی برگزار شده در نخستين مركز ملی آموزشی و مهارت آموزی پدافند غيرعامل (CBRNE) استان را مثبت ارزيابي و بر ضرورت تداوم اين دوره ها تاكيد كرد.
دهقان يادآور شد: اقدامات خوبي در حوزة آموزشي پدافند غيرعامل در استان انجام شده و لازم است از پتانسيل علمي اساتيد و متخصصان استان در اين حوزه نيز به نحو مطلوب استفاده شود.
منبع: استانداری یزد
captcha