جاده ابریشم؛ جاده صلح و امنیت
کد خبر: 3615670
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

جاده ابریشم؛ جاده صلح و امنیت

کانون خبرنگاران نبأ: ششمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی جاده ابریشم با حضور 41 نفر از شهرداران شهرهای در مسیر جاده ابریشم آغاز به کار کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، ششمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی جاده ابریشم با حضور مسعود نصرتی، رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی صبح امروز، 14 تیرماه در دامغان آغاز به کار کرد.
در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینیان، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه دامغان با اشاره به ظرفیت جاده ابریشم، گفت: جاده ابریشم به دور از جنگ و ستیز جاده‌ای برای پیوند میان ملت‌ها و کشورها بوده است.
حجت‌الاسلام حسینیان از جاده ابریشم به‌عنوان پل ارتباطی بین کشورها یاد کرد و افزود: این جاده از نظر تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جاده‌ای استراتژیک بود که از ری باستان تا ورامین، چین، هند و کشورهای در مسیر جاده ابریشم را شامل می‌شده است.
امام جمعه دامغان با اشاره به تنوع زیستی و طبیعت متنوع و زیبای مسیر جاده ابریشم، یادآور شد: سبزوار، نیشابور، مشهد، شاهرود، دامغان، ری باستان و حتی مسیر آرامگاه خیام با تنوع طبیعی بسیار زیبا در مسیر جاده ابریشم قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام حسینیان با بیان اینکه هشت هزار کیلومتر در قالب جاده ابریشم کشورها و مناطق مختلف دنیا را به هم پیوند داده است، تأکید کرد: جاده ابریشم جاده صلح و امنیت است و موجب پیوند میان ملت‌ها و کشورها می‌شود.
امام جمعه دامغان در ادامه با بیان اینکه شهردار نماد بسیار مهم و تأثیرگذار در ارتقا و توسعه شهری است، گفت: شناخت، آگاهی از تاریخ و تمدن شهر، هوشمندی، ارتباط با ارکان شهر، توانایی، قابلیت، تخصص، تدین، توجه به عمران و آبادانی شهر، بهداشت، برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار شهری از جمله شاخصه‌هایی است که یک شهردار موفق باید داشته باشد.
وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر دامغان، عنوان کرد: سالانه 700 میلیارد ریال در شهر دامغان پسته تولید می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینیان با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی شهر دامغان، گفت: سه حوزه علمیه برادران، دو حوزه علمیه خواهران، مجموعه چشمه‌علی و مجموعه تاریخ خانه با قدمت بیش از 1200 سال از جمله ویژگی‌های شهر دامغان است.
captcha