آموزش حفظ قرآن با الفبای بریل در استانبول
کد خبر: 3615991
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

آموزش حفظ قرآن با الفبای بریل در استانبول

گروه بین‌الملل: در یکی از مراکز قرآنی واقع در شهر استانبول روشندلان با استفاده از الفبای بریل به حفظ آیات قرآن می‌پردازند.


آموزش حفظ قرآن با الفبای بریل در استانبول / در حال تکمیل

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی(AA)، در منطقه «کوچک چکمجه» واقع در بخش اروپایی شهر استانبول ترکیه یک مرکز قرآنی قرار دارد که در این مرکز به روشندلان روش‌های حفظ قرآن کریم با الفبای بریل آموزش داده می‌شود.
یکی از ویژگی‌های مهم این مرکز قرآنی فعالیت آن به صورت شبانه روزی است که نگرانی روشندلان را از مسئله ترافیک و حضور به موقع در کلاس‌های قرآنی رفع می‌کند.
«سینان تونچ» یکی از مربیان این مرکز قرآنی طی سخنانی در خصوص آموزش قرآن به روشندلان گفت: برای اولین بار در سال 2014 میلادی بود که 39 قرآن‌آموز روشندل در این مرکز پذیرفته شد و اکنون حدود سه سال است که فعالیت ما در راستای آموزش حفظ قرآن به روشندلان ادامه دارد.

وی با اشاره به مشکلاتی که روشندلان با آن مواجه می‌شوند، تصریح کرد: باید شرایط مناسبی را برای حضور افراد روشندل در کلاس‌های قرآنی فراهم ساخت زیرا این گونه می‌توان به رشد و شکوفایی استعداد‌های قرآنی آنان کمک کرد.
این مربی قرآن در بخشی از سخنانش نیز گفت: در این مرکز قرآن تعدادی از روشندلان به وسیله حرکت دادن انگشتان دست بر روی الفبای بریل موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند؛ اما مسئله مهم‌تر این است که آنان اکنون توانایی آموزش حفظ قرآن به دیگر روشندلان را نیز کسب کرده‌اند.

captcha