توصیه معلم قرآن «مصطفی کاوندی» به والدین جوان
کد خبر: 3616175
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

توصیه معلم قرآن «مصطفی کاوندی» به والدین جوان

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن مصطفی کاوندی، قاری و مدرس قرآن در هیئت نوحه‌خوان‌های زنجانی‌های مقیم تهران برگزار شد، جلسه‌ای که بیشتر اعضایش، بزرگسالان و کهنسالان هستند، اما همگی یک آرزو دارند که فرزندان و نوادگانشان نیز پای رحل قرآن بنشینند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن مصطفی کاوندی، قاری و مدرس قرآن کریم و از شاگردان محمدرضا ابوالقاسمی، امروز صبح، 16 تیرماه، از ساعت 7:30 الی 9 در هیئت نوحه‌خوان‌های زنجانی‌های مقیم تهران برگزار شد.

جلسه قرآنی 15 ساله با حضور قرآن آموزی 99 ساله+عکس

در این جلسه، اعضا به ترتیب آیاتی از ادامه درس جلسه را به شیوه ترتیل و تحقیق تلاوت کردند و کاوندی، نکات تجویدی و روان‌خوانی آنها را متذکر می‌شد. نکته جالب توجه در این جلسه این بود که، افراد مسن جلسه که توانایی تلاوت قرآن نداشتند، از جمله آنها عضو 99 ساله این هیئت، فقط حمد و سوره را تلاوت می‌کردند تا ثوابی از این جلسه قرآن برده باشند.

همچنین، اعضای جلسه، قبل از نشستن پای رحل قرآن، در انتهای فضای حسینیه، صبحانه صرف می‌کردند و سپس به حلقه قرآنی ملحق می‌شدند.

در پایان این جلسه نیز، هر هفته یکی از اعضای جلسه(حاج آقا قناد) به بیان نکات تفسیری آیات تلاوت شده می‌پردازد.

جلسه قرآنی 15 ساله با حضور قرآن آموزی 99 ساله+عکس

مصطفی کاوندی از هشت سالگی در جلسات پدرش که سال‌ها در تهران جلسه‌داری کرده است، شرکت می‌کرد و سپس در جلسات دیگر از جمله جلسه قرآن محمدرضا ابوالقاسمی و سیدمحسن خدام‌حسینی، از پیشکسوتان قرآنی کشور شرکت کرده است و هم اکنون 15 سال است که در هیئت نوحه‌خوان‌های زنجانی‌های مقیم تهران واقع در خیابان جمهوری اسلامی، خیابان شیخ هادی، کوچه ارشاد، جلسه‌داری می‌کند.

هیئت زنجانی‌ها متشکل از دو هیئت است، یکی زینبیه و یکی نوحه‌خوان‌ها که برخی مراسم به صورت جداگانه در آن برگزار می‌شود و برخی مراسم ادغام می‌شود.

جلسه قرآنی 15 ساله با حضور قرآن آموزی 99 ساله+عکس

این قاری و مدرس قرآن کریم در پایان جلسه، توصیه‌ای به پدر و مادرها کرد و گفت: فرزندانتان را مثل والدین قدیم به جلسات قرآن بیاورید و با تشویق و جایزه و هرچه کودک دوست دارد، در مسیر قرآن قرار دهید. زمانی که بچه‌ها در این مسیر قرار گیرند و میدان را ببینند، دیگر نمی‌توانند جلسه قرآن را ترک کنند.

کاوندی همچنین توصیه کرد تا جوایز در حد امکان نقدی نباشد؛ چرا که ماندگار نیست و خرج می‌شود. جوایز متشکل از لوازم ورزشی و لوازم التحریر باشد تا ماندگار شود.


مطالب مرتبط
captcha