«هزار تیر هجا»؛ پویش شعری برای هجو جاهلیت
کد خبر: 3616336
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

«هزار تیر هجا»؛ پویش شعری برای هجو جاهلیت

گروه شهرستان‌ها: پویش شعری «هزار تیر هجا» با پیشنهاد انجمن تاك كاشمر و به همراه پايگاه آفتابگردان‌ها فراخوان برای هجو جاهلیت در فضای مجازی منتشر و آغاز به کار کرد.

سعید تاج محمدی، مسئول انجمن شعر تاک کاشمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: با پیشنهاد انجمن تاك كاشمر و به همراه پايگاه آفتابگردان‌ها فراخوان پویش شعری «هزار تیر هجا» برای هجو جاهلیت در فضای مجازی منتشر و آغاز به کار کرد.
وی با بیان اینکه این پویش در واقع لبیکی شاعرانه به فرمایش رهبر معظم انقلاب است، گفت: این پیشنهاد از سوی انجمن تاک کاشمر در پی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با شاعران که خواستند درباره هجو جاهلیت قبیله‌ای و جاهلیت مدرن شعرهایی گفته شود ارائه شد.
وی با بیان اینکه این طرح اکنون با همکاری پایگاه آفتابگردان‌ها در حال انجام است، بیان کرد: این پویش شعری بر خواسته از بیانات رهبر معظم انقلاب است.
وی با اعلام اینکه پویش شعری «هزار تیر هجا» در تلاش هست تا هزار قطعه شعر از شاعران جوان انقلاب را در لبیک به بیانات رهبر انقلاب، پس از جمع‌آوری، در صورت احراز حدنصاب لازم در قالب مجموعه‌ای با همین عنوان گردآوری کند، گفت: پس از گردآوری از بین آثار شاعران و پیشکسوتان انقلاب اسلامی در قالب مجموعه‌ای به جامعه مخاطب ارائه خواهد شد.
تاج‌محمدی با اشاره به اینکه امیدواریم همه شاعران جوان کشور همکاری لازم را با این پویش داشته باشند، اظهار کرد: در واقع این اقدام، یک بسیج و لبیک شاعرانه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران است.
وی با بیان اینکه تاکنون شعرهای بسیاری به دست ما رسیده که امیدواریم این هزار شعر را بتوانیم در محدوده زمانی کمی جمع‌آوری کنیم، عنوان کرد: هرچند موضوعات اشعار باید در بخش‌های تحولات منطقه، پیروزی‌های جبهه مقاومت و مدافعان حرم که مدنظر رهبری بوده باشد اما امسال بخش ویژه‌ای نیز اضافه شده است.
مسئول انجمن شعر تاک کاشمر، هجو جاهلیت استکباری(آمریکا)، هجو جاهلیت صهیونیستی(اسرائیل)، هجو جاهلیت قبیله‌ای(آل سعود و آل خلیفه) و هجو جاهلیت تروریستی تکفیری(داعش) را از موضوعات بخش ویژه دانست.
وی با اعلام اینکه چون تاکنون کمتر بر روی هجو کار شده به همین خاطر در این فراخوان هجو به عنوان بخش ویژه قرار داده شده است، بیان کرد: به دلیل اینکه در تلاش هستیم در این فراخوان، تولیدات خوبی در زمینه هجو اتفاق بیفتد به همین خاطر تاکنون مقالات و یادداشت‌هایی در سایت آفتاب‌گردان‌ها منتشر شده که ادامه خواهد داشت.
تاج‌محمدی با بیان اینکه در ارائه تمامی قالب‌های شعری مختلف محدودیتی نداریم و شاعران می‌توانند به هر تعدادی که در این موضوعات شعر دارند ارسال کنند، بیان کرد: برای ارسال آثار زمانی مشخص نکرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه تا زمانی که هزار شعر مناسب به دست ما نرسد، این طرح ادامه خواهد داشت، افزود: امیدواریم تا یک ماه آینده و حتی کمتر آثار جمع‌آوری شود.
مسئول انجمن شعر تاک کاشمر با اعلام اینکه انجمن کاشمر تنها طرح اولیه را ارائه داده و در ادامه جمع‌آوری آثار و تبلیغ طرح را برعهده دارد اما کارشناسی آثار توسط کارشناسان شهرستان ادب اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: شاعران جوان می‌توانند آثار خود را در موضوعات پویش، به نشانی کانال تلگرام aftabgardanha@، اینستاگرام aftab_gardanha@ و ایمیل به نشانی office4poem@gmail.com ارسال کنند.
captcha