مراسم تجلیل از دختران مبلغ و مروج فرهنگ رضوی آغازگر برنامه‌های دهه کرامت است
کد خبر: 3616630
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴

مراسم تجلیل از دختران مبلغ و مروج فرهنگ رضوی آغازگر برنامه‌های دهه کرامت است

گروه فرهنگی: دبیر ستاد گرامیداشت دهه کرامت در کردستان گفت: اولین برنامه دهه کرامت امسال آیین تجلیل از دختران مبلغ و مروج فرهنگ رضوی است که با تجلیل از 300 دختر در شهرستان قروه اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان امروز، 17 تیرماه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت جشن‌های دهه کرامت در سال جاری که با حضور اعضای ستاد در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: از اول ذی القعده که مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) است تا ولادت امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده است که در همین راستا نیز برنامه های مختلفی در سطح استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه اولین واقفان به حضرت امام رضا (ع) اهل سنت و کُرد بودند، افزود: در سال 1301 تا 1320 جمعی از اهل سنت و کرد تحت عنوان حرکت تاریخی کردها به خراسان تبعید شدند که در زمان برگشت دارایی های خود را وقف حرم امام رضا کردند.

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون های فرهنگی - هنری مساجد کردستان، افتتاح 10 باب کانون و کتابخانه در مساجد استان، برگزاری نشست مطبوعاتی، آذین بندی کانون های مساجد، برگزاری کارگاه‌های علمی، تدوین مقاله زندگی نامه امام رضا از دیدگاه اهل سنت، برپایی نمایشگاه عکس و برگزاری جشن های دهه کرامت در کانون های مساجد را از جمله برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد در دهه کرامت در سال 95 عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه کانون های مساجد به عنوان ستاد گرامیداشت دهه کرامت انتخاب شده است، بیان کرد: ویژه برنامه‌های دهه کرامت امسال استان همزمان با روز سه شنبه، 3 مردادماه و با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود که در این راستا و همزمان با این دهه 62 عنوان برنامه در حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی پیش‌بینی شده است.

گلباغی، ادامه داد: اولین برنامه دهه کرامت امسال آیین تجلیل از دختران مبلغ و مروج فرهنگ رضوی است که با تجلیل از 300 دختر در شهرستان قروه اجرایی می شود.

وی برگزاری نشست تخصصی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان را ویژه برنامه دومین روز از دهه کرامت اعلام و بیان کرد: ویژه برنامه زندگی کریمانه در سایه عمل به آموزه های معنوی در سومین روز از دهه کرامت اجرا می شود.

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون های فرهنگی - هنری مساجد کردستان،  آیین افتتاحیه سومین جشنواره مولودی خوانی رضوی با عنوان هتاو را از دیگر برنامه های دهه کرامت اعلام کرد و افزود: هشت ویژه برنامه در هشت مکان مذهبی و فرهنگی سنندج همزمان با جشنواره هتاو در سنندج اجرا می شود.

وی در پایان یادآور شد: برگزاری همایش امام شناسی و قیام امام، برپایی جشن بزرگ کرامت در پارک جنگلی آبیدر، برگزاری آیین بیرق گردانی، تجلیل از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی، همایش پیاده رویی خانواده با عنوان ثامن الحجج، برگزاری جشن امامزادگان در پردیس سینما بهمن سنندج و اهتزاز بیرق رضوی از دیگر برنامه‌های استان در گرامیداشت دهه کرامت است.

captcha