سرفصل تفسیر و مفاهیم قرآن به دوره تربیت دانشجو‌معلم افزوده شود
کد خبر: 3616803
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

سرفصل تفسیر و مفاهیم قرآن به دوره تربیت دانشجو‌معلم افزوده شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: سجاد علی‌بیگی دانشجومعلم قرآن ضمن بیان سطح بالای اساتید دوره‌های آموزشی تربیت دانشجومعلم قرآن بیان کرد: آزمون تعیین سطح باید جدی‌تر گرفته می‌شد و جای سرفصل تفسیر و مفاهیم نیز در این دوره‌ها خالی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به منظور از بین بردن بی سوادی قرآنی و در جهت کشف استعدادهای جوان در دانشگاه‌ها برای تدریس قرآن، نهضت سوادآموزی قرآن توسط سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور آغاز شده و شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه هستیم.
سجاد علی‌بیگی، دانشجوی تربیت معلم قرآن در دانشگاه سبزوار و یکی از دانشجومعلمان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن ارائه گزارشی از دوره‌های برگزار شده بیان کرد: دوره‌ای که در تهران برگزار شد از این جهت که از اساتید خوب و با سطح علمی بالا در آن حضور داشتند، بسیار مفید و قابل استفاده بود، اما یکی از مشکلات این بود که در انتهای دوره که به نحوی ورودی دوره قم محسوب می‌شد، آزمون را باید سخت‌تر برگزار می‌کردند تا افراد قوی‌تری در دوره قم پذیرش می‌شدند.
وی در ادامه افزود: البته در دانشگاه‌، کلاس‌هایی در این جهت برگزار می‌‌شود و برخی از سرفصل‌ها مانند روخوانی و روانخوانی تدریس می‌شود، اما سطح این دوره‌ها بالاتر است و اساسا کاری که در این دوره‌ها صورت گرفت موجب رشد شرکت‌کنندگان شد، اما اگر قدری در این زمینه بیشتر هزینه شود، قطعا شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.
علی‌بیگی تصریح کرد: انتقادی که می‌توان از این دوره داشت این که در ابتدا گزینش مناسبی را شاهد نبودیم و افراد همه در یک سطح نبودند و حضور دانشجویانی با سطح دانش پایین در تجوید و .. باعث ایجاد اختلال در کلاس‌ها شده بود البته بعدا این موضوع اصلاح شد.
وی در مورد مدرک پایان دوره بیان کرد: برای این مدرک و تدریس با آن اقدامی انجام ندادم اما در خوابگاه دانشگاه اقدام به برپایی کلاس نمودم، همچنین بحث دیگری که از اهمیت بالایی برخوردار است این که علاوه بر مباحث آموزشی روخوانی و روان‌خوانی باید روی مفاهیم و تفسیر نیز تمرکز شود.
یادآور می‌شود، طرح «دانشجومعلم قرآن کریم» به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، در راستای نیل به نهضت قرآن‌آموزی در کشور و با هدف آموزش به دانشجویان مستعد و آشنا به علوم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، جهت تعلیم به دیگر دانشجویان و نیز گسیل به مناطق محروم کشور در قالب اردوهای جهادی قرآنی در حال اجرا است.
مطالب مرتبط
captcha