آموزش‌های طرح ملی تلاوت پویاتر می‌‌شود
کد خبر: 3616818
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

آموزش‌های طرح ملی تلاوت پویاتر می‌‌شود

دبیر طرح ملی تلاوت با اشاره به پویاتر شدن آموزش‌های این طرح به نوجوانان از برخی تغییرات در اجرای طرح ملی تلاوت خبر داد و گفت: این تغییرات تا اواسط مردادماه قطعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت با اشاره به تغییرات این طرح اظهار داشت: در ماه اخیر جلساتی با مسئولان ارشاد داشتیم و مقرر شد استاد ربیعیان به عنوان ناظر طرح ملی تلاوت از مؤسسات مجری این طرح بازدید کرده و روند فعالیت‌های آن‌ها را ارزیابی کند.

وی از برخی تغییرات در اجرای طرح ملی تلاوت خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته پس از نام‌نویسی و ارزیابی افرادی که سطح پایین‌تری داشتند در طرح‌های ملکوت و ابرار آموزش می‌دیدند و پس از آن به طرح ملی تلاوت می‌پیوستند، اما از امسال تمامی آن‌هایی که پذیرش می‌شوند وارد طرح ملی تلاوت خواهند شد.

دبیر طرح ملی تلاوت با اشاره به پویاتر شدن آموزش‌های این طرح به نوجوانان، گفت: در دو سال گذشته که رقابت‌های شوق تلاوت برگزار شد، شاهد رشد خوب نوجوانان بودیم و به نتیجه رسیدیم با برخی برنامه‌های تشویقی مثل مسابقه می‌توان انگیزه نوجوانان برای یادگیری را بیشتر کرد به همین دلیل تصمیم گرفتیم دوره‌های طرح ملی تلاوت را تغییر دهیم.

مقدم‌کیا با بیان اینکه برنامه‌های طرح ملی تلاوت تا اواسط مردادماه قطعی می‌شود، خاطر نشان کرد: در طرح پیشنهادی در نظر داریم طرح ملی تلاوت را در 6 سال برنامه‌ریزی کنیم به طوری که در دو سال اول افراد مستعد و علاقه‌مند آموزش می‌بینند و بعد وارد مرحله مقدماتی طرح می‌شوند؛ 3 سال بعدی هم به تناسب، مراحل کشوری و بین‌المللی را طی می‌کنند. البته این طرح باید در شورای علمی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

طرح ملی تلاوت هم‌اکنون ویژه نوجوانان 8 تا 14 سال در 21 مؤسسه 18 استان همچون اردبیل(پاس آباد)، اصفهان(کاشان)، آذربایجان شرقی(تبریز)، البرز(کرج)، تهران(تهران، پاکدشت)، چهارمحال و بختیاری(شهرکرد)، خراسان شمالی(بجنورد)، خراسان رضوی(مشهد)، خوزستان(شادگان)، سیستان‌وبلوچستان(زاهدان)، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان(گنبدکاووس)، مازندران(ساری)، مرکزی(اراک)، هرمزگان(قشم، کیش، بندرعباس) و همدان برگزار می‌شود.
captcha