اعزام 15 گروه جهادی به مناطق زلزله زده خراسان شمالی
کد خبر: 3617009
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

اعزام 15 گروه جهادی به مناطق زلزله زده خراسان شمالی

گروه اجتماعی: رئیس مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی گفت: 15 گروه جهادی متشکل از هزار و 500 دانشجو به مناطق زلزله زده خراسان شمالی اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، عبدلله امینی فر، رئیس مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: اولویت دانشجویان دانشگاه های کشور به بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی اختصاص یافته و در همین راستا، 6 گروه جهادی از دانشگاه های تهران و 9 گروه جهادی از دانشگاه های استان جهت بازسازی مناطق زلزله زده اعزام می شوند.
وی ادامه داد: طبق رایزنی با بنیادهای خیریه از جمله بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، تعهد به ساخت 9 مسکن، چهار انبار علوفه دام، 65 سرویس بهداشتی و حمام و یک مدرسه داده شده و اردوهای جهادی با اعزام به مناطق بازسازی و کمک به زلزله زدگان را پیگیری می کنند.
وی با بیان اینکه روند تصویب اعتبارات در روند بازسازی مناطق زلزله زده توسط هیئت دولت بسیار کند پیش رفت و پس از یک ماه و نیم این مصوبه به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: باید این مصوبه حداکثر طی دوهفته بعد از وقوع زلزله به تصویب می رسید تا زوند کمک به زلزله زدگان تسریع یابد.
امینی فر با اشاره به شرایط زندگی سخت زلزله زدگان در چادرها، افزود: برخی از روستاها که تا 60 درصد تخریب شده اند نیازمند روند سریع تر در بازسازی و تعمیر هستند و باید هرچه زودتر اوضاع زندگی آن ها بهبود یابد.
وی اضافه کرد: روند ساخت و ساز خانه های تخریب شده در اثر زلزله بسیار کند بوده و دستگاه های مجری باید هرچه زودتر اقدام جدی کرده و روند خدمات رسانی را تسریع بخشند.
رئیس مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی با بیان اینکه از رسالت های بسیج دانشجویی مطالبه گری است، گفت: از اساسی ترین مسائل روز کشور موضوع اقتصاد مقاومتی است که در این راستا کارگروهی در دانشگاه های خراسان شمالی تشکیل شد تا دانشجویان به مطالبه و بررسی تحقق اقتصاد مقاومتی در دستگاه های اجرایی بپردازند.
امینی فر اضافه کرد: متاسفانه برخی از مدیران دستگاه ها هنوز با واژه اقتصاد مقاومتی بیگانه اند و حتی حاضر به پاسخگویی در زمینه اجرای این مهم در مجموعه خود نشده اند.
وی تصیح کرد: برخی از مدیران دستگاه های اجرایی از واژه اقتصاد مقاومتی فقط به موضوع جذب سرمایه گذار خارجی چرداخته اند و این در حالی است که اگر با سرمایه گذاران داخلی تعامل شود، رشد و شکوفایی اقتصادی را با روند سریع تری شاهد خواهیم بود.
captcha