ترویج حجاب و عفاف در بیمارستان‌ها با طرح انطباق امکان‌پذیر است
کد خبر: 3617083
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کشفی عنوان کرد:

ترویج حجاب و عفاف در بیمارستان‌ها با طرح انطباق امکان‌پذیر است

گروه سلامت: معاون فرهنگی – اجتماعی سازمان نظم پرستاری گسترش حجاب و عفاف بدر بیمارستان‌های کشور را منوط به اجرای طرح انطباق دانست.

سید عباس کشفی، معاون فرهنگی – اجتماعی سازمان نظام پرستاری در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به هفته تکریم حجاب و عفاف اظهار کرد: در محیط درمان موضوع حجاب و عفاف هم برای بیمار از جنبه اعتقادی و جنبه امنیت روانی مهم است و هم برای اعضای کادر درمان، لذا وقتی‌ می‌خواهیم به موضوع حجاب و عفاف بپردازیم باید زوایای موضوع را به گونه‌ای انتخاب کرد که هر دو بعد بیمار و تیم درمان دیده شود.
وی با اشاره بر ضرورت اجرای طرح انطباق تأکید کرد: وقتی پرستار خانم بخواهد به بیمار مرد خدمت کند مسلما موضوع عفاف رعایت نمی‌شود بر عکس آن هم صادق است؛ برای رعایت این مسأله هر چه زودتر باید طرح انطباق را اجرایی کرد.
کشفی تصریح کرد: طرح انطباق این را می‌گوید که پرستار مرد برای بیمار مرد و پرستار زن‌ هم برای بیمار زن خدمت ارائه دهد تا موضوع عفاف هم رعایت شود تا هم بیمار احساس امنیت بیشتری کند و هم کادر بیمارستانی؛ این موضوع علیرغم طرح آن طی سالیان گذشته هنوز اجرا نشده است.
وی ادامه داد: اگر به طور دقیق بخواهیم بگوییم که این موضوع در برخی مراکز درمانی طرح و در حال حاضر اجرا شده باید از بیمارستان‌ نجمیه و تعدادی از بیمارستان‌های وابسته به سپاه و سایر نیروهای نظامی نام برد، در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی نه می‌توان آن را اجرا کرد و نه اینکه توان اجرای آن وجود دارد. 
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور بیان کرد: وقتی شهری در یک بیمارستان با کمک‌های عدیده‌ای سرپا بوده و در تأمین نیروهای خود با مشکل روبرو است نمی‌توان طرح انطباق را اجرا کند.
کشفی یادآور شد: ما در سازمان نظام پرستاری از کارشناسان مذهبی دعوت کرده‌ایم که تا در جلساتی با پرستارها بسیاری از مسائل را که برای آنان جای سؤال است را روشن کرده و موضوعاتی مانند حجاب و عفاف را در حرفه کاری آنان تبیین کنند.

captcha