از مشاور املاک چه انتظاری دارید؟
کد خبر: 3617318
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

از مشاور املاک چه انتظاری دارید؟

گروه اقتصاد: مشاورین املاک شغل بسیار حساسی داشته و عملکردشان به شدت تحت ارزیابی عمومی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جهان اقتصاد نوشت: در این مقاله حق اظهار نظر و بیان را به‌عهده خوانندگان مطالبم قرار داده‌ام به‌همین خاطر در سه کانال تلگرام مرتبط با بحث مسکن از اعضا محترم درخواست کردم تا نظراتشان را با ذکر نام و نام خانوادگی ارسال نمایند و برای ثبت نظرات بزرگواران سه روز زمان در نظر گرفته شد ، تا پایان نظر سنجی فقط یک نفر از اعضا محترم کانال‌های مربوطه تلگرامی بشرح زیر نظرشان را ارسال کردند؛ مطالب زیر بدون هیچ‌گونه تغییر و سانسور ارائه شده‌اند و تنها بیان‌گر دیدگاه مصاحبه‌شدگان است و نتیجه‌گیری نهایی آزاد و برعهده شما خواننده محترم است.‌

اکبر پیری ( ارشناس ارشد حقوق بین الملل): از مشاور یا مشاورین املاک تقاضا دارم، باعنایت به این‌که اساس کار آن‌ها مشاوره و مذاکره  و مشورت دادن به خریداران و فروشندگان و به‌طورکلی مراجعه کنندگان خود است و از طرفی هم با توجه به این‌که کار املاک و امور مربوط به آن از قبیل مشاوره، مذاکره، تنظیم مبایعه نامه (قول‌نامه) و درج شروط ضمن عقد و همین‌طور تحویل وجه نقد و اسناد تجاری و اسناد و مدارک رسمی و …..  واجد آثار و  ماهیت حقوقی هستند. لذا  از مسئولین مشاورین املاک که با توجه به پیچیدگی‌های قوانین و مقررات امروزه که هر روز پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌شوند و  موارد و مسائل  مربوطه دیگر  راجع به وظایف شغلی خود، به خصوص موضوعات و مسائل حقوقی آن، انتظار این است اطلاعات حقوقی لازم در حیطه کاری خود را  به‌طریقی فرا گرفته و  در عمل بکار برند و یا فردی حقوقی در کنار خود برای پیشبرد اهداف مذکور در دفتر املاک به‌کار گیرند. این کار ضمن اطمینان خاطر بنگاه‌داران ، موجب اعتمادسازی و جلب رضایت مراجعه کنندگان و در نهایت باعث رونق و افزایش مراجعه کنندگان آن‌ها در دراز مدت می‌شود.

دیدگاه فوق ارزش‌مند است و بنده در ادامه کار مشاور املاک این راه‌کار را اجرایی خواهم کرد. اما برای چاپ در روزنامه نیاز به مطالب بیشتری بود به‌همین خاطر هفته دوم حضوری با سه نفر از اعضا کانال قرار ملاقات گذاشتم و از این بزرگواران تقاضا کردم که نظرات ارزش‌مندشان را بیان کنند.

شاپور افشار (مشاور املاک سابق): در زمان مراجعه چه برای خرید و فروش آن‌قدر اطمینان داشته باشیم که مشاور املاک را امین خودمان قرار بدهیم. البته در بیشتر موارد به دلیل نبود اصول حرفه‌ای، این انتظار کمی دور از دسترس است از سوی دیگر صنف مشاورین نرخ‌نامه را باید بروز کنند تا اصول اخلاقی در بیشتر مشاورین رعایت شود.

محمد پاکزاد (مدرس روانشناسی): مشاور املاک نقش بسیار حیاتی در مسایل مسکن، زمین، مغازه و غیره دارد. در این شغل ضریب هوشی و استعداد فرد مشاور املاک نقش به‌سزایی در معاملات دارد تا رضایت فکری هر طرف برای این شغل جلب شود. به‌هرحال هر شغلی قدر مسلم مشکلاتی دارد که در سایه مدیریت و تدبیر درست به سرانجام می‌رسد. مسئول این شغل هر چقدر با صداقت حرکت نماید جلب اعتماد طرفین را بیش‌تر رقم زده است. و هرچه مشاور املاک با تجربه و دیدگاه وسیع در مسایل اجتماعی و اخلاقی داشه باشد قطعا مشتریان پر و پا قرصی پیدا خواهد کرد. زمانی که یک کارمند یا یک مراجعه کننده با هزار امید و آرزو به مشاور املاک مراجعه می‌کند انتظار هدایت، صداقت، حمایت و ارشاد بهینه را دارد. پس هر مشتری از سوی مشاور املاک باید خوب مطالعه شود. هر شغلی وقتی جامعیت پیدا می‌کند که با زیر بنای عوالم انسانی و شفقت شکل بگیرد. ایجاد رغبت و انصاف مسئله مهم در هر امری است که پشتوانه تداوم آن شغل است و بس. همه‌ برنامه ریزی‌های مهم با شالوده اساسی و مطالعه ضمنی به سرانجام می‌رسد.

سید محمد حسن جلیلیان (مدیر آموزش بیمه‌های زندگی): چه زیباست بتوانیم جامعه‌ای داشته باشیم که همه مردم نسبت به صداقت و نوع دوستی یکدیگر اعتقاد داشته باشند و اظهار نظرها و راهنمایی های یکدیگر ار به منزله منفعت‌طلبی در نظر نگیرند. مشاورین املاک شغل بسیار حساسی داشته و عملکردشان به شدت تحت ارزیابی عمومی قرار دارد . یک مشاور برجسته عالی اگر بتواند یک انسان متعالی باشد به راحتی خواهد توانست در قلب و ذهن مشتری تجربه یک احساس خوب هنگام معامله سالم و صادقانه را به یادگار گذاشته و برای مشتری خویش تکیه گاهی مطمئن در معاملات و مشاوری امین باشد . مشاور بودن و فروشنده نبودن لازمه ایجاد این رابطه همیشگی مثبت و اعتماد‌سازی عمیق است. باید منافع مشتری، منافع مشاور بوده و احساس مشتری را درک نموده و برای وی به‌عنوان یک انسان ارزش و جایگاه بالایی قائل باشد قبل از هر اقدامی مشاور باید با خود درونی‌اش به یک‌رنگی و یک‌پارچگی رسیده باشد که از خدمت‌رسانی صادقانه و کسب اعتبار منافع خودش را تامین کند نه از منفعت‌طلبی لحظه‌ای، گران‌فروشی یا سوء استفاده از عدم آگاهی مشتری. با نگاهی عمیق و آینده‌نگری قوی‌تر هر مشاور عاقلی مسیر دوستی و صداقت و اعتمادسازی را پیش خواهد گرفت و این دقیقا خواسته هر مشتری است. مشتری بدنبال شخصی است که بتواند به وی اعتماد کند تا در تصمیم گیری‌هایش با او مشورت نموده و از این ارتباط وجودش سرشار از شادمانی و یقین باشد.
علی حیدری
captcha