لزوم تقویت روحیه جوانمردی و پهلوانی در تمامی رشته‌های ورزشی
کد خبر: 3617394
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

لزوم تقویت روحیه جوانمردی و پهلوانی در تمامی رشته‌های ورزشی

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تقویت روحیه جوانمردی و پهلوانی در تمامی رشته‌های ورزشی الزامی است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل و مسؤولان ورزش و جوانان و پهلوانان و ورزشکاران ورزش‌های زورخانه‌ای استان، اظهار کرد: ورزش‌ها باید با ارزش‌ها عجین شوند.
وی اضافه کرد: جوانمرد کسی است که مردم را به وجدان‌های بیدارشان رهنمون کند، به جان‌ها آگاهی ببخشد و دل‌ها را به سمت خدا هدایت کند.
آیت الله یعقوبی با اشاره به جوانمردانی همچون اصحاب کهف که در قرآن کریم از آن ها یاد شده است، ادامه داد: قلب جوانمردان از ایمان به خدا مملو بوده و با تأسی از امیر مؤمنان (ع) که اسوه تمام‌عیار جوانمردی است؛ علیه معضلات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم قیام می‌کنند.
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز به جوانمردان افتخار می‌کند و دربیانی زیبا می‌فرماید: «انا الفتی آخ الفتی ابن الفتی».
وی اظهار کرد: جوانمردان در تاریخ نشان دادند می‌توان ارزش‌های انسانی را با پهلوانی و قدرتمندی ممزوج کرد.
آیت الله یعقوبی با تأکید بر اینکه همه پهلوانان و جوانمردان فعال در عرصه‌های ورزشی باید برای یاری مظلومان بی‌دفاع همت کنند، خاطرنشان کرد: روحیه انسانی و جوانمردی باید در همه انسان‌ها به‌ویژه ورزشکاران پایه‌گذاری شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه داشتن روحیه جهادی و پهلوانی می‌تواند مشکل‌گشای بسیاری از معضلات اجتماعی و اقتصادی باشد، افزود: روحیه امربه‌معروف و نهی از منکر باید از خصایص پهلوانان و جوانمردان باشد.
وی با تأکید بر اینکه ورزشگاه‌ها باید به دانشگاه انسان‌سازی مبدل شوند، گفت: ضروری است اساتید این دانشگاه‌ها متخلق به اخلاق حسنه باشند و برای جذب نوجوانان و جوانان به فرهنگ پهلوانی همت بیشتری شود.
captcha