برگزاری دومین جشنواره خوشنویسی در رفسنجان
کد خبر: 3617607
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
علیزاده اعلام کرد:

برگزاری دومین جشنواره خوشنویسی در رفسنجان

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دومین جشنواره خوشنویسی استان کرمان که 21 و 22 تیرماه جاری به میزبانی شهرستان رفسنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به خبرنگاران گفت: متولی اصلی برگزاری این جشنواره، انجمن خوشنویسی استان کرمان است که با همکاری اداره ارشاد رفسنجان اجرا می‌شود.
وی موضوع دومین جشنواره خوشنویسی استان کرمان را  اشعار خواجوی کرمانی بیان کرد و افزود: این جشنواره در دو بخش آزاد و دانشجویی و در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق برگزار می‌شود.
علیزاده همچنین از ارسال 96 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره خوشنویسی استان کرمان اشاره کرد و گفت: 36 خوشنویس به بخش رقابتی این دوره از جشنواره راه یافتند که در نهایت سه نفر در بخش نستعلیق و سه نفر در بخش شکسته نستعلیق به عنوان برگزیده مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان زمان افتتاح دومین جشنواره خوشنویسی استان کرمان را چهارشنبه 21 تیر ماه جاری عنوان کرد و گفت: این مراسم در محل سالن آمفی‌تئاتر موزه ریاست جمهوری شهرستان رفسنجان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین افتتاح دو نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره و آثار پیشکسوتان خوشنویسی استان همزمان با روز نخست جشنواره را شاهد خواهیم بود.
علیزاده ادامه داد: صبح روز پنج‌شنبه 22 تیر ماه جاری بازدید میهمانان از موزه ریاست جمهوری رفسنجان و خانه تاریخی «حاج‌آقا‌علی» انجام و عصر همین روز مراسم اختتامیه جشنواره خوشنویسی در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برپایی کارگاه آموزشی خوشنویسی در هفت شهرستان  انتشار ویژه‌نامه را از برنامه‌های جانبی دومین جشنواره خوشنویسی استان کرمان عنوان کرد.
علیزاده از فعالیت چهار شعبه انجمن خوشنویسی در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان و زرند به صورت شورایی یاد کرد و گفت: شهرستان‌هایی که حداقل 10 تا 12 خوشنویس ممتاز داشته باشند، می‌توانند انجمن را به صورت شورایی اداره کنند.
وی بیان کرد: انجمن خوشنویسی شهرستان‌های بم و راور نیز در حال شورایی شدن هستند و انجمن شهرستان‌های کوهبنان، شهربابک و بردسیر به صورت غیرشورایی و زیر نظر انجمن خوشنویسی کرمان فعالیت دارند.
علیزاده با اشاره به 160 خوشنویس ممتاز در استان کرمان تصریح کرد: 200 خوشنویس نیز هنرجوی دوره عالی راهیابی به خوشنویسی ممتاز هستند و پنج نفر نیز در استان کرمان مدرک استادی خوشنویسی دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهارکرد: 17 آموزشگاه آزاد خوشنویسی در شمال استان کرمان فعالیت دارند که 10 آموزشگاه در شهر کرمان دایر هستند.
علیزاده، واگذاری آموزش در رشته‌های مختلف هنری را به آموزش‌های آزاد از سیاست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دانست و تأکید کرد: کرمان به لحاظ کمی و تعداد خوشنویس، جزو استان‌های درجه الف کشور محسوب می‌شود.
captcha