نقشه تالار قرآنی استان مرکزی طراحی شده است
کد خبر: 3617825
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
حسینی اراکی:

نقشه تالار قرآنی استان مرکزی طراحی شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: برای تالار بزرگ قرآنی زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع از محل موقوفات در نظر گرفته شده و نقشه آن طراحی شده است.

حجت‌الاسلام سید‌محمدباقر حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: ساخت و تجهیز تالار بزرگ قرآن یکی از پروژه‌های عظیم استان است که نقشه آن طراحی شده است.
وی با بیان اینکه استان مرکزی میزبان مرحله کشوری چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف است، گفت: برای ساخت تالار قرآنی کارشناسی کامل انجام خواهد شد تا علاوه بر جلوگیری از خطا، به آکادمی قرآن نیز تبدیل شود و در کشور شاخص باشد. 
وی اظهار کرد: آکادمی بزرگ قرآن زمینه گردهمایی اساتید بزرگ را فراهم می‌کند، برای تالار بزرگ قرآنی زمینی به مساحت 20هزار مترمربع از محل موقوفات واقع در شهرک حمید در نظر گرفته شده است. پس از اتمام کار مشاوره‌ای، مطالعاتی و نقشه برداری باید مصوبه ستاد عالی سازمان را برای ادامه کار داشته باشیم.
حجت‌الاسلام حسینی اراکی افزود: ساخت و تجهیز این تالار قرآنی در چند فاز انجام می‌شود، سعی می‌کنیم اگر این پروژه تا میزبانی استان از مسابقات اوقاف به اتمام نرسید حداقل سالن همایش را احداث کرده باشیم و در میزبانی از آن استفاده کنیم.
وی در پایان اضافه کرد: تالار قرآنی استان کار عظیم و زمان بری است، اگر برای برگزاری مسابقات قران سال 97 تنها یک فاز به بهره‌برداری برسد با دقت هرچه تمامتر انجام خواهد شد، تالار قرآنی خدمتی بزرگ است که برای همیشه برای استان و کشور باقی می‌ماند، پست‌های مدیریتی تمام می‌شوند اما خدمات شایسته باقی می‌مانند.
captcha