حکم زن هتاک به ساحت قرآن به زودی صادر می‌شود
کد خبر: 3618128
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
اسماعیلی:

حکم زن هتاک به ساحت قرآن به زودی صادر می‌شود

گروه شبکه‌های اجتماعی: رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در صورت اثبات جرم، مجازات قانونی قاطع و بازدارنده‌ای در خصوصی این عمل شنیع صادر خواهد شد؛ منتها نوع مجازات درنظر گرفته شده برای این فرد خاص نیازمند رسیدگی‌های قضایی است و ما در این رسیدگی قضایی، شخصیت فرد، ادله، اندیشه و پیشینه آن را بررسی خواهیم کرد و متناسب با آن توسط همکاران قضایی‌مان حکم مقتضی صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با هوشیاری عوامل حفاظت دادگستری استان تهران خانمی که تصویر وی در فضای مجازی در حال آتش زدن اوراق قرآن کریم بود در حین ورود به یکی از مجتمع های قضایی شناسایی و دستگیر شد.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،در پاسخ به این پرسش که آیا حکم قانونی برای این متخلف تعیین شده است؛ گفت: علاوه بر قبح شرعی و معصیت این عمل هتاکانه که قطعا نزد خدای متعال امری ناپسندیده بوده و قطعا مورد خشم و غصب خدای متعال قرار می‌گیرند، در قوانین جزایی جمهوری اسلامی ایران متناسب با هر نوع حیثیت عمل و با انگیزه ارتکابی فرد مرتکب و با اینکه آیا این عمل از ناحیه فرد مدعی مسلمانی یا غیرمسلمانی صادر شده مجازاتی در نظر گرفته می‌شود که ما در ارتباط با این پرونده خاص بایستی با رسیدگی قضایی وضعیت فرد را با شقوق مختلف در این مسأله انطباق دهیم.

وی ادامه داد: قطعا از ناحیه دادگاه در صورت اثبات جرم، مجازات قانونی قاطع و بازدارنده‌ای در خصوصی این عمل شنیع صادر خواهد شد؛ منتها نوع مجازات درنظر گرفته شده برای این فرد خاص نیازمند رسیدگی‌های قضایی است و ما در این رسیدگی قضایی، شخصیت فرد، ادله، اندیشه و پیشینه آن را بررسی خواهیم کرد و متناسب با آن توسط همکاران قضایی‌مان حکم مقتضی صادر خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به واکاوی چنین موضوعاتی تصریح کرد: معمولا نوع پرونده‌های اینچنینی با دقت نظر بیشتر و بررسی گسترده‌ای در ارتباط با جوانب فعل ارتکابی انجام می‌شود و علی‌رغم اینکه ما با کثرت پرونده‌های قضایی مواجه هستیم، اما این سنخ از پرونده‌ها که عددش فوق‌العاده ناچیز و انگشت شمار است، با واکاوی دقیقی در شخصیت مرتکب، عقاید، باورها، پیشینه فکری و عقیدتی، انگیزه ارتکاب جرم و انگیزه انتشار این تصاویر، بررسی جامع و کاملی انجام می‌شود و انشالله این بررسی رسیدگی قضایی محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: موارد اینچنینی انگشت شمار است و در سال جاری شاهد یک نوع هتاکی به ساحت مقدس قرآن بودیم که البته از شهرهای دیگر خبر ندارم و این آمار مربوط به تهران است. همچنین سال گذشته تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مشخصاتی از فرد مرتکب به لحاظ ایرانی و غیرایرانی بودن، سکونت در ایران و خارج از ایران وجود نداشت و حتی نتوانستیم اطلاعاتی از این فرد پیدا کنیم که در کدام یک از شهرهای ایران اتفاق افتاده اما چه بسا در خارج از کشور بود. ما در سال گذشته در مجموعه دادگستری استان تهران پرونده مشابه نداشتیم.

اسماعیلی به اشاره به چگونگی پیدا کردن عامل هتاک به ساحت مقدس قرآن گفت: این خانم در ارتباط با یک موضوع دیگری، پرونده‌ای در خارج از تهران داشت و دنبال این بود تا نیابتی حکم را در تهران اجرا کنند و چند نوبت به واحد قضایی مراجعه داشته است و ما هم براساس اطلاعاتی که همکاران مان به دست آورده‌اند و کدهایی هم که خود فرد در مراجعاتش ارائه کرده‌ بود، همکاران‌مان مضنون به این شخص هتاک به ساحت مقدس شدند و از طرفی هم یکی از همکاران این صحنه هتاکی را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده بود که پس از مطابقت و بررسی‌های اولیه فرد دستگیر شد. به هرحال فرد مرتکب چندین بار مراجعه داشت و چهره‌اش مشخص شده بود.

captcha