درخواست احداث مدارس علمیه در کوهنانی و بیرانشهر
کد خبر: 3618169
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
موسوی خبر داد:

درخواست احداث مدارس علمیه در کوهنانی و بیرانشهر

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علیمه خواهران لرستان با اشاره به درخواست احداث ساخت مدارس علمیه در شهرهای کوهنانی و بیرانشهر استان لرستان گفت: امید می‌رود با همت خیران و پیگیری‌های لازم در آینده نیز این شهرها از مدارس علمیه خواهران بهره‌مند شوند و علاقه‌مندان بتوانند به تحصیل علوم حوزوی بپردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه علمیه خواهران استان لرستان، با اشاره به طرح‌های عمرانی در دست ساخت حوزه استان، گفت: مدرسه خواهران زینبیه خرم‌آباد هم‌اکنون در حال ساخت  است و با احداث ساختمان این مدرسه طلاب سطح 3 رشته تفسیر و علوم قرآنی می‌توانند در فضای فیزیکی مطلوب، از امکانات آموزشی بهره‌مند شوند .
وی ادامه داد: ساختمان مدرسه خواهران شهرستان نورآباد نیز در حال احداث است و تملک زمین جهت ساخت مدرسه  کوهدشت هم انجام شده و به‌زودی  عملیات ساختمانی آن آغاز خواهد شد.
حجت‌الاسلام موسوی همچنبن با اشاره به درخواست احداث ساخت مدارس علمیه در شهرهای کوهنانی و بیرانشهر استان لرستان گفت: امید می‌رود با همت خیران و پیگیری‌های لازم در آینده نیز این شهرها از مدارس علمیه خواهران بهره‌مند شوند و علاقمندان بتوانند به تحصیل علوم حوزوی بپردازند.
وی در ادامه با اشاره به رسالت سنگین حوزه‌های علمیه در  تعمیق و گسترش معارف دینی در جامعه، اضافه کرد: مبلغان باید علاوه‌بر تبلیغ آموزه‌های دینی، با برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن رسالت خود را انجام دهند.
موسوی با اشاره به این‌که اخلاص و  دلسوزی در عرصه تبلیغ ازجمله مؤلفه‌های اثرگذار است، اظهار کرد: حوزویان باید با تهذیب نفس و تسلط بر دانش روز، پاسخگوی شبهات آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان باشند .
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان در ادامه با اشاره به این‌که تقویت زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه‌های علمیه راهکاری مهم برای عملیاتی‌سازی اهداف دینی و انقلابی و تربیت مبلغانی با توان علمی بالا است، اظهار کرد: با گسترش و توسعه فضاهای آموزشی حوزه و همچنین بروز رسانی تجهیزات این اماکن شاهد رونق فعالیت‌های علمی، تبلیغی و پژوهشی در بین طلاب خواهیم بود.
حجت‌الاسلام موسوی همچنین با اشاره به آمار بالای شرکت‌کنندگان حوزه خواهران در جشنواره علامه حلی و همچنین مسابقات رشد و جشنواره بانوی کرامت، گفت: امید می‌رود با فراهم‌سازی زیرساخت‌های پژوهشی ازجمله احداث و تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه بتوانیم از طرح‌های پژوهشی طلاب خواهر لرستانی حمایت کنیم.
منبع: روابط عمومی حوزه علمیه لرستان
captcha