مشکل اصلی دارالقرآن‌ها کمبود نیرو است
کد خبر: 3618385
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۴

مشکل اصلی دارالقرآن‌ها کمبود نیرو است

گروه فعالیت‌های قرآنی: در دیدار جامعه قرآنی استان مرکزی، مدیر دارالقرآن امام خمینی(ره) اراک و معاون دارالقرآن خمین مهم‌ترین مشکل فعلی این مراکز را نداشتن نیروی آموزشی و عدم امکان جذب نیروی جدید عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اعظم خیری، معاون دارالقرآن آموزش‌‌وپرورش خمین، در دیدار جامعه قرآنی که به همت ایکنا برگزار شد گفت: سه سال است که بنده در دارالقرآن خمین مشغول هستم آیا دارالقرآن برای کاری غیر از آموزش و جذب دانش‌آموز احداث شده است؟ آیا بدون مربی این کار امکان پذیر است؟ دست دارالقرآن را بسته‌اند، ما اجازه نداریم نیروی آزاد بگیریم چرا معلمان قرآنی که جذب آموزش‌وپرورش شدند را به دارالقرآن نمی‌دهند؟
وی ادامه داد: دارالقرآن بهترین جایی است که می‌تواند دانش‌آموز را جذب کند در چند سال اخیر کلاس حفظ و قرائت را دایر کردیم و به هر دری زدیم که حمایت بگیریم قول‌هایی هم داده شد اما هنوز خبری نیست.
خیری افزود: لازمه آموزش قرائت قرآن، داشتن جلسات منظم است خمین از این جلسات محروم است چند ماهی است که محافل قرآن را در بیت حضرت امام خمینی(ره) دایر کردیم انتظار داریم همه مؤسسات همکاری کنند و قرآن‌آموزان خود را به محفل بفرستند تا هم جلسات قرآن پا بگیرد و هم تعامل ایجاد شود هرچند متأسفانه سم‌پاشی علیه این جلسات می‌شود باید به دور از بدخواهی برای یکدیگر، جلسات قرآن استان را تقویت کنیم و آنگونه که لایق نیروی‌های قرآنی است پیش ببریم.
به گزارش ایکنا؛ نجفی، مدیر دارالقرآن امام خمینی(ره) اراک نیز گفت: مشکل اصلی کمبود نیرو است، دارالقرآن امام خمینی(ره) در مرکز شهر قرار گرفته و در همه فصول سال به ویژه تابستان شلوغ است اما متأسفانه بنده و یک مربی 24 ساعته، در دارالقرآن کار می‌کنیم، بنده 12 کلاس دارم با یک مربی، بعلاوه 8 کلاس خردسال، اجازه جذب نیروی آزاد هم ندارم انتظار این است که  سایر ارگان‌ها همچون تبلیغات اسلامی حمایت بیشتری کنند.
به گزارش ایکنا؛ مجتبی سعیدی مدیر مهد قرآن اراک نیز گفت: زیربنای فعالیت‌های قرآنی آموزش است که باید همچنان روی آن کار کرد و مطابق با روز پیش رفت کار قرآنی اگر قرار باشد به ثمر بنشیند باید دوام داشته باشد خیلی از وقت و فرصت‌ها تلف می‌شود برای درخواست کمک از مسئولان، در اوایل کار مهد قرآن، نیز چنین رویکردی داشتیم اما نتیجه‌ای نداشت لذا خیلی نمی‌توان به دولت‌ها برای کمک به فعالیت‌های قرآنی پایند شد اگر خود جامعه قرآنی همکاری داشته باشند مشکلات حل می‌شود.
captcha