ظرفیت حضور دانشجومعلمان قرآن در فضای خارج از دانشگاه/ این نهال نوپا جامعه را گلستان می‌کند
کد خبر: 3618446
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۳
صابرفرزام تصریح کرد:

ظرفیت حضور دانشجومعلمان قرآن در فضای خارج از دانشگاه/ این نهال نوپا جامعه را گلستان می‌کند

گروه دانشگاه: رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور عنوان کرد: از راه‌اندازی طرح دانشجو معلم قرآن کریم، یکسال نمی‌گذرد و باید همه کمک کنیم تا این نهال یک‌ساله، پا بگیرد و بتواند فضای جامعه را گلستان کند، ظرفیت حضور دانشجومعلمان قرآن کریم در فضای خارج از دانشگاه مانند اردوهای جهادی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مراسم تقدیر از دانشجو معلمان قرآنی فعال در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بعدازظهر امروز چهارشنبه، 21 تیرماه جاری در محل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

این مراسم با حضور حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، زهرا نقی‌زاده، رئیس مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم و جمعی از دانشجو معلمان قرآنی برگزار شد.
ظرفیت حضور دانشجو معلمان قرآن کریم در فضای خارج از دانشگاه/ این نهال نوپا جامعه را گلستان می‌کند
رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در این مراسم ضمن قدردانی از فعالیت‌های دانشجو معلمان قرآن کریم اظهار کرد: بنده از نزدیک شاهد تلاش‌های خوب دانشجو معلمان در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن امسال بودم و گزارش‌ها و عکس‌هایی هم که از فعالیت‌های غرفه به ما رسید، نشان از تلاش‌های خوب اولین حضور دانشجو معلمان در این نمایشگاه بود.

وی ادامه داد: از راه‌انداری طرح دانشجو معلم قرآن کریم به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، یکسال نمی‌گذرد و باید همگی کمک کنیم این نهال یک ساله پا بگیرد و بتواند فضای جامعه را گلستان کند.

صابرفرزام با تاکید بر سخنی از پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: رسول اکرم(ص) می‌فرمایند: «خَیرُکُم مَن تَعَلَّمَ القُرآن و علمُهُ؛ بهترین شما کسی است که قرآن را فراگیرد و به دیگران بیاموزد»، ما در فضای دانشگاهی هستیم و این فضا فرصت مناسبی برای فعالیت آموزگاران قرآنی است، دانشجویانی که در فضای دانشگاهی، تلاش می‌کنند در امر قرآن و آموزش آن فعالیت کنند و این اجر و ثواب زیادی دارد.

وی ادامه داد: این ظرفیت وجود دارد فعالیت‌های دانشجو معلمان قرآن کریم به فضای خارج از دانشگاه انتقال یابد، اردوهای جهادی دانشجویی و نظیر آن، از جمله این فضاهاست.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور خاطرنشان کرد: هدف اصلی از برگزاری طرح دانشجومعلم قرآن کریم، حضور در فضای خود دانشگاه است، اینکه دانشجویان حول محور قرآن جمع شوند و این ارزشمندتر است، از دانشجو معلمان می‌خواهم این کار را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

ظرفیت حضور دانشجو معلمان قرآن کریم در فضای خارج از دانشگاه/ این نهال نوپا جامعه را گلستان می‌کند
وی با اشاره به زمینه‌های حضور و فعالیت دانشجومعلمان قرآن کریم در سازمان فعالیت‌های قرآنی، گفت: سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، متعلق به فعالان قرآنی دانشگاهیان کشور است و این افراد می‌توانند در بخش‌های مختلف با این سازمان، اعم از مرکز دانشجو معلم و خبرگزاری بین‌المللی قرآن که به برکت قرآن و برای قرآن راه‌اندازی شده است، همکاری داشته باشند.

صابرفرزام افزود: همچنین دانشجومعلمان علاقه‌مند به همکاری با این سازمان می‌توانند پس از اتمام دوره تحصیلات تکمیلی خود، در مرکز مطالعات این سازمان به کارهای مطالعاتی بپردازند و یا در مرکز رشد و فناوری‌های نوین قرآنی که وابسته به سازمان فعالیت‌های قرآنی است، ایده‌ها و طرح‌های خود را به محصول تبدیل کنند و مرکز از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در مرکز آموزش سازمان، به دانشجو معلمان قرآن کریم برای تعریف شغل آینده‌شان، خدمات ویژه‌ای عرضه می‌شود، مرکز تولیدات چند رسانه‌ای نیز یکی دیگر از بخش‌هایی است که زمینه حضور و فعالیت دانشجو معلمان در آنجا وجود دارد، افرادی که توانایی مجری‌گری، فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی، طراحی صحنه، تولید برنامه و ... را در زمینه آثار قرآنی دارند، می‌توانند در این مرکز فعالیت کنند.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: هنوز یکسال از راه‌اندازی طرح دانشجو معلم قرآن کریم نمی‌گذرد و نمایشگاه قرآن امسال، اولین حضور دانشجو معلمان قرآن در غرفه‌ای مجزا رقم خورد و بحمدالله تجربه خوبی بود. امیدوارم این دانشجویان به برکت قرآن در همه فعالیت‌های خود موفق باشند.

در ادامه این مراسم مهدی اسماعیلی، مدیر پژوهشی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشجو معلمان قرآن کریم در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اظهار کرد: جلسه امروز جهت تقدیر و تشکر از بزرگوارانی است که در ایام برپایی نمایشگاه قرآن کریم به روزه‌داران حاضر در غرفه دانشجو معلم، در حوزه آموزش قرآن خدمت‌رسانی می‌کردند. قاری قرآن و معلم قرآن هر دو از افرادی هستند که ائمه معصومین(ع) ارزش، اهمیت و بهای زیادی برای آنها قائل شده‌اند و در روایات متعدد از آموزگار و معلم قرآن با وصف نیکو یاد شده است.
ظرفیت حضور دانشجو معلمان قرآن کریم در فضای خارج از دانشگاه/ این نهال نوپا جامعه را گلستان می‌کند
وی ادامه داد: در کتاب‌های مختلف، برای انس با قرآن، درجات و مراتبی ذکر شده و به طور کلی 5 مرحله برای انس با قرآن می‌توان در نظر گرفت؛ سطحی‌ترین مرتبه آن نگاه به آیات قرآن کریم است، مرتبه بعدی؛ خواند و تلاوت قرآن کریم، سومین مرتبه؛ درک معانی و مفاهیم آن و مرتبه بعدی؛ تفسیر است. عالی‌ترین مرتبه انس با قرآن تدبر در قرآن و تدبر در قرآن کشف معانی آیات است.

مدیر پژوهشی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: بحمدالله از عملکرد دانشجو معلمان طی برپایی نمایشگاه قرآن راضی بوده‌ایم و این دانشجویان توانستند رضایت ما را تامین کنند. جا دارد از تلاش‌ها و حمایت‌های خانم دکتر زهرا نقی‌زاده، معاون سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور تقدیر و تشکر کنم.

وی ادامه داد: در مدت زمان حضور دانشجو معلمان قرآن کریم در غرفه دانشجو معلم سازمان فعالیت‌های قرآنی نمایشگاه بین‌المللی قرآن، کارگاه‌های روخوانی و روانخوانی قرآن، کارگاه صحت قرائت نماز، صوت و لحن، چندین اجرا و سرود و نیز جلسات متعددی برای معرفی دانشجو معلمان به دانشگاه‌ها و یا سازمان‌های حاضر در نمایشگاه مانند سازمان بهزیستی، برگزار شد.

در پایان این مراسم نیز از برخی دانشجو معلمان فعال قرآنی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اهدا جوایزی تقدیر به عمل آمد.
بنابر این گزارش، سکینه برزگر، خاطره دیانتی، میترا نعمتی، فرزانه صنعتگر، زهرا اسفندیاری، شقایق سیدی، فاطمه یعقوبی، نفیسه سهیلی‌زاده، زینب کریم‌نژاد، پریسا کریمی، زینب‌السادات حسینی، مریم صادقی، حدیثه معافی، نیره احمدی، فاطمه فاطمی‌کیا، فروزان جلال‌پور، سمانه ابراهیم لواسان‌پور، زینب صفری، سید محمد مهدوی افرادی بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.
ظرفیت حضور دانشجو معلمان قرآن کریم در فضای خارج از دانشگاه/ این نهال نوپا جامعه را گلستان می‌کند
captcha