نماز جمعه قرارگاه فرهنگ عمومی و ملی محسوب می‌شود
کد خبر: 3618447
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹

نماز جمعه قرارگاه فرهنگ عمومی و ملی محسوب می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس ستاد نماز جمعه رشت خواستار عضویت افتخاری تمام مدیران دستگاه‌ها در هیات مدیره ستاد نماز جمعه رشت شد و گفت: نماز جمعه پایگاه و قرارگاه فرهنگ عمومی و ملی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محمدعلی فلاح شجاعی، رئیس ستاد نماز جمعه رشت امروز، 21 تیر در جلسه مشورتی ائمه جمعه استان، با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان به جامعه انقلابی ایران اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به موضوع مذکور برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی، نسبت به سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد زیرساخت شخصیت فکری جوانان در راستای خنثی کردن ترفند دشمنان تاکید کرد و افزود: امر مذکور نیازمند همکاری و هماهنگی مدیران دستگاه‌های مختلف است.

فلاح شجاعی از تغییر رویکرد فعالیت ستاد نماز جمعه رشت خبر داد و بیان کرد: سال‌های گذشته اتفاق‌های خوبی در ستاد نماز جمعه رشت افتاده است اما در رویکرد جدید فعالیت‌ها و برنامه‌ها به صورت کاربردی و میدانی انجام می‌شود.

رئیس اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هماهنگی با آموزش و پرورش به منظور حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه از اقدام‌های انجام شده در گذشته است و استمرار پیدا می‌کند، تصریح کرد: شهرداری رشت در بسیاری امور باید در میدان باشد.

وی، خواستار عضویت افتخاری تمام مدیران دستگاه‌ها در هیات مدیره ستاد نماز جمعه رشت شد و گفت: نماز جمعه پایگاه و قرارگاه فرهنگ عمومی و ملی محسوب می‌شود و این امر نیازمند برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف است.

فلاح شجاعی با اشاره به اینکه فعالیت‌های ستاد نماز جمعه رشت با کمک دستگاه‌های مختلف و پیشتازی علما برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: مشروعیت تمام فعالیت‌ها در ستاد نماز جمعه رشت با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در گیلان است.

رئیس ستاد نماز جمعه رشت ملت ایران را نماد محبت و خیرخواهی در بخش‌های مختلف خواند و بیان کرد: فرهنگ‌سازی به منظور ارائه خدمات به مردم در محل نماز جمعه توسط دستگاه‌های مربوطه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از سیاست‌گذاری‌های نظام از طریق نماز جمعه به اطلاع مردم رسانده می‌شود، تصریح کرد: پیام نماز جمعه به مردم باید با ابزاری که در اختیار داریم تسهیل شود.

فلاح شجاعی به هجمه فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی به ‌ویژه جوانان اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی دچار مشکل هستیم و این امر باید اصلاح شود و یکی از مراکزی که می‌تواند امور فرهنگی را اصلاح کند، نماز جمعه است.

captcha