فعالیت قرآنی نیروهای مسلح گویی در صفوف «كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوصٌ» است
کد خبر: 3618515
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
سلیمی:

فعالیت قرآنی نیروهای مسلح گویی در صفوف «كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوصٌ» است

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی کشورمان اظهار کرد: به لطف خداوند شاهد رواج و نشر فرهنگ قرآنی و افزایش قاریان قرآن، حافظان، مؤذنان و پژوهشگران قرآن در نیروهای مصلح هستیم که گویی در صفوف «كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوصٌ» هستیم.

عباس سلیمی، خادم‌القرآن و از پیشکسوتان قرآنی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در خصوص سی و یک دوره برپایی مسابقات قرآن نیروهای مسلح، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند و با تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا چه در نبرد با دشمنان و چه در جبهه فرهنگی، همواره درصدد این هستند که با الهام از فرهنگ قرآن و ولایت به وظایفشان عمل کنند.
وی ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های متنوع و باشکوه و با کیفیت قابل قبول برگزار شد و جز برخی از سال‌ها که ما درگیر دفاع مقدس بودیم، نیروهای مسلح از آغاز در رابطه با برگزاری همایش‌ها و مسابقات قرآنی به وظایف خودشان آگاه بودند و هر سال باشکوه‌تر از سال قبل به میزبانی یکی از نیروها این مسابقات برگزار می‌شود.
سلیمی درخصوص فاصله و نقطه بین موجود و مطلوب فعالیت‌های قرآنی نیروهای مسلح عنوان کرد: به نسبت پیش از انقلاب اسلامی و به نسبت روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی به لطف خداوند شاهد رواج و نشر فرهنگ قرآنی و افزایش قاریان و حافظان قرآن در این نیرو بوده‌ایم.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان ادامه داد: همچنین این رواج را در میان پژوهشگران قرآنی، مؤذنان و سایر رشته‌های قرآنی قابل لمس است و در صفوف «كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوصٌ» هستیم، اما این ما را نباید قانع کند به گونه‌ای که به این شرایط بسنده کنیم.
وی اظهار کرد: تمام تلاشمان باید بر این اساس باشد که با حمایت سلسله مراتب فرماندهی و بهره‌گیری از وجود روحانیون خوبی که در سازمان عقیدتی ـ سیاسی هستند، بتوانیم به موازات ارتقای معرفت دینی و قرآنی خودمان، کاری کنیم که همه آحاد نیروهای مسلح، قاری و حافظ قرآن و عامل به قرآن جزو حَمَلِ کتاب الهی باشند.
سلیمی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های خوبی که صورت گرفته است هر روز بتوانیم گامی به سمت نزدیک شدن به این هدف مقدس برداریم.
captcha