30 هزار نفر در برنامه‎های فرهنگی و قرآنی حرم مطهر شرکت کردند/ تقدیر از جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3618950
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
معاون فرهنگی حرم مطهر:

30 هزار نفر در برنامه‎های فرهنگی و قرآنی حرم مطهر شرکت کردند/ تقدیر از جهاد دانشگاهی

گروه فعالیت‎های قرآنی: معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از برگزاری برنامه‎های گسترده قرآنی در این مکان شریف و همچنین حضور 30هزار نفر در این برنامه‎ها در سال های اخیر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین فلاحی پیش از ظهر امروز 24 تیر در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان قم و مدیر فرهنگی این نهاد در استان قم گفت: سابقه فعالیت‎های آستانه مقدسه در عرصه فرهنگی به دهه 80 باز می‎گردد.
وی افزود: این معاونت دارای چهار بخش است که شامل بخش پژوهشی، فرهنگی هنری، مدیریت قرآن و عترت و روابط عمومی است که هر کدام از آنها نیز دارای بخش‎ها و فعالیت‏‎های گسترده‏ای هستند که در جای خود مخاطبان مختلف و خاصی را ناظر به فضای کاری در این حرم شریف دارند.
معاون فرهنگی حرم مطهر بیان کرد: پژوهشگاه علامه طباطبایی حرم مطهر در زمینه‎های مختلف قرآنی و سیره اهل بیت(ع) به تحقیق و پژوهش می‎پردازد؛ در بخش فرهنگی هنری نیز بخش‎هایی از جمله کتابخانه غنی و موزه بسیار فاخر این مجموعه قراردارد؛ موزه حرم مطهر بیش از 5هزار اثر ایرانی و اسلامی را در دل خود جای داده است و کتابخانه نیز که بیش از 1000 سال سابقه فعالیت دارد بیش از 200 هزار کتاب را از جمله کتب عمومی، خطی و چاپ سنگی در دل خود جای داده است.
وی گفت: مدیریت معارف نیز فعالیت‎های آموزشی  را در عرصه قرآن و عترت انجام می‏دهد که از جمله آنها می توان به برگزاری دوره‎های گسترده قرآنی در این حرم مطهر اشاره کرد؛ آموزش روخوانی و روانخوانی و جزخوانی حفظ قرآن کریم و بخش شخصیت شناسی و امام شناسی و اسلام شناسی و... از جمله فعالیت‎های این بخش است.
فلاحی بیان کرد: از سال 89 و در دوره مدیریت جدید حرم، 30هزار نفر در این دوره‎ها آموزش دیده ‏اند؛ از همین رهگذر 400حافظ قرآن تربیت شده ‏اند؛ از جمله بخش‎های فعال قرآنی حرم مطهر می‏ توان به بخش بانوان حرم اشاره کرد که فعالیت‎های بسیار خوبی نیز در این بخش انجام می‎شود.
وی گفت: خوشبختانه این بخش، ارتباط بسیار خوبی با نهادهای فاخر کشور از جمله دفتر رهبری و مراجع عظام و شورای قرآنی و.... دارد و با توجه زائران 250هزار نفر در هفته‎ای این حرم شریف مخاطبان بسیاری برای حضور در برنامه‏‎های حرم مراجعه می‎کنند که به دلیل مشکل فضای فیزیکی ازخدمات دهی به بخشی از مخاطبان محروم می‎شویم ولی سعی داریم که همه آنها را به هر نحوی تحت پوشش قراردهیم.
وی در ادامه به بخش مشاوره فرهنگی و اعتقادی و مدیریت زائران و اطلاع رسانی و خدمتات فرهنگی و ... اشاره کرد و گفت: هر هفته بیش از 300 نفر در برنامه غبارروبی حرم شرکت می‎کنند و در دهه کرامت نیز برنامه‎های  گسترده ‏ای در همین ارتباط در نظر داریم که به نوبت اجرا خواهد شد.
معاون فرهنگی حرم بیان کرد: از جمله محورهای کاری که می‎توانیم با جهاددانشگاهی فعالیت جدی شویم، می‎توان به حوزه نظر سنجی و انتشارات محصولات فرهنگی و علمی و... اشاره کرد که امیدواریم با افزایش ارتباطات زمینه های جدید همکاری نیز ایجاد شود.
فلاحی اظهارکرد: یکی از برکات جهاددانشگاهی واحد استان در این استان مقدس آن است که با توجه به نوآوری‎ها و موفقیت‏‎های علمی مراکز این نهاد از جمله بخش درمان ناباروری و حضور مردم و بیماران از شهرهای دیگر به قم این ظرفیت را ثابت کرده است که جوانان این شهر مقدس در عرصه علمی نیز می‏ توانند به موفقیت‎های فاخر برسند و این نکته را باید به فال نیک گرفت.
captcha