رژیم اشغالگر در پی سیطره کامل بر قدس است
کد خبر: 3619432
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
هیئت اسلامی مسیحی:

رژیم اشغالگر در پی سیطره کامل بر قدس است

گروه بین‌الملل: هیئت «اسلامی مسیحی برای یاری قدس و مقدسات» اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجدالاقصی و منع پخش اذان در آن برای سومین روز پیاپی را جنایتی خطرناک و جدید علیه مقدسات در قدس اشغالی توصیف کرد.

رژیم اشغالگر در پی سیطره کامل بر قدس است
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری إینا، هیئت اسلامی مسیحی برای یاری قدس و مقدسات(در بیت‌المقدس) امروز یکشنبه، 25 تیر با صدور بیانیه‌ای با اشاره به منع رژیم صهیونیستی در ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی برای ادای نماز صبح که آن‌ها را مجبور کرد نماز را در خیابان‌های بخش قدیمی قدس اقامه کنند، تأکید کرد: اسرائیل با این اقدامات در پی تحقق بخشیدن به سیاست‌های خود مبنی بر یهودی‌سازی مسجد است تا با سیاست تقسیم‌های زمانی و مکانی قدس بتواند سیطره کامل بر مسجد پیدا کرده و آن را بر روی نمازگزاران ببندد و بر رؤیای بزرگ خود در یافتن هیکل سلیمان جامه عمل بپوشاند.
دکتر حنا عیسی، دبیرکل هیئت اسلامی مسیحی برای یاری قدس و مقدسات ضمن محکوم کردن حمله نیروهای صهیونیستی به مسجدالاقصی تأکید کرد: رژیم اشغالگر در ساعات صبح اجازه ورود به نمازگزاران و طلاب به مسجدالاقصی را نمی‌دهد تا شهرک‌نشینان فرصت پیدا کنند مراسم تلمودی خود را انجام دهند و به این ترتیب مسجد میان مسلمانان و مسیحیان تقسیم شود و اکنون برای امری بزرگ‌تر تلاش می ‌نند و آن مصادره کامل مسجد است.
 عیسی با اشاره به هجوم قوای اشغالگر به کتابخانه‌ها و موزه مسجد خواستار مقابله یا اشغالگران و حمایت از تاریخ و میراث قدس شد.
 هیئت اسلامی مسیحی بار دیگر از جوامع بین‌المللی خواست برای حمایت از مسجدالاقصی و سایر مقدسات اسلامی مسیحی قدس که در معرض اقدامات اشغالگران قرار دارد و همچنین حمایت از شهروندان فلسطینی به سرعت وارد عمل شوند.
captcha