برگزاری اختتامیه اولین دوره حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه در بروجن
کد خبر: 3619732
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
به‌همت مؤسسه جامع‌الکلمه صورت گرفت؛

برگزاری اختتامیه اولین دوره حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه در بروجن

گروه فعالیت‌های قرآنی: اختتامیه اولین دوره حفظ و مفاهیم قرآن کریم و نهج‌البلاغه به‌همت مؤسسه جامع‌الکلمه در شهرستان بروجن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، این مراسم شامگاه روز گذشته 25 تیرماه با حضور قاری بین‌المللی و روشن‌دل احمد دباغ در مسجد مرحوم مدنی شهر بروجن برگزار شد.
در این مراسم قاری روشن‌دل و فرزند شهید دباغ، به قرائت آیاتی چند از قرآن کریم پرداخت و در ادامه به سوالات حضار  در مورد محفوظات قرآنی خود پاسخ داد که مورد تحسین و تشویق حضار قرار گرفت.
 دباغ در این مراسم درباره چگونگی شروع به حفظ قرآن کریم گفت: حدود 25 سال است که حافظ قرآن کریم هستم و از دوران نوجوانی شروع کرده‌ام و در حدود سه سال و به کمک استاد بهبهانی و استاد هاشمی حافظان کل قران کریم و استفاده از نوار کاست و کمک و همکاری مادرم و خواهرم که نقش مهمی در حفظ کردن قرآنم داشتند، موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.
وی درباره فرزندان خود یادآور شد: پسر بزرگم حافظ کل قرآن هست و دخترم حافظ 18 جز و فرزند کوچکم هم در زمینه حفظ و قرائت کار می‌کند.
وی با تاکید بر اهمیت و برکات حفظ قرآن کریم افزود: خانواده‌ها و مراکز قرآنی باید تقویت کننده امر حفظ قرآن در کشور باشند و جو حاکم باید قرآنی باشد تا جامعه و بچه‌های ما قرآنی باشند؛ البته مراکز قرآنی الحمدالله زیاد شده‌اند ولی متأسفانه بعضی خانواده‌ها بچه‌ها خود را در کلاس‌های دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند و اگر قاری و حافظ قرآن کریم نباشیم هیچ‌وقت عامل قرآن نمی‌شویم.
در این مراسم حجت‌الاسلام رسول کرمی مدیر موسسه جامع‌الکلمه گفت: این موسسه سال 1395 بدون امکانات در محله‌ی اسلام‌آباد شهر بروجن افتتاح شد و انشاءالله طبق فرمایشات رهبری تا نفس داشته باشیم فعالیت آن ادامه خواهد داشت.
وی درباره تعداد قرآن آموزان این موسسه اظهار کرد: این موسسه تعداد 80 نفر قرآن آموز دارد که از این تعداد 11 نفر موفق به حفظ کل قرآن در مدت یک ‌سال شدند و دوره را با موفقیت به پایان رسانده اند. 
وی یادآور شد: مابقی قرآن آموزان در این موسسه در حفظ دو، سه و شش‌ساله در حال حفظ هستند و دو حافظ نهج‌البلاغه داریم که از طلاب اصفهان هستند که در این دوره شرکت دارند.
حجت‌الاسلام کرمی در این مراسم از حمایت حجت‌الاسلام سعادت فر امام‌جمعه بروجن، حجت‌الاسلام سلیمانی رئیس اداره اوقاف، حجت‌الاسلام مهدیه مدیر حوزه علمیه و مهدی پرتوی رئیس اداره امور قرآنی استان تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش ایکنا در این مراسم از 11 نفر حافظ کل موسسه جامع الکلمه با سؤالات مفهومی، لفظ، صفحه به صفحه، شماره آیات و معکوس خوانی، از طرف حاضرین در جلسه مورد امتحان قرار گرفتند و مورد تشویق و تحسین حضار قرار گرفتند.
گفتنی است، در پایان لوح سپاس به این حافظان قرآن کریم از طرف حجت‌الاسلام سعادت فر امام‌جمعه شهر بروجن اهدا شد.
یادآور می شود موسسه جامع الکلمه از مؤسسات در حال ثبت در اداره امورِ قرآنی استان است.
captcha