برگزاری همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سیدمحمد(ع)
کد خبر: 3619865
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
معاون توسعه منابع استانداری هرمزگان خبر داد:

برگزاری همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سیدمحمد(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان از برگزاری همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سیدمحمد(ع) عموی بزرگوار امام زمان(عج) در بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، علی رئوفی صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع) عنوان کرد: این همایش به منظور معرفی شخصیت امامزاده جلیل القدر سیدمحمد(ع) و کرامات آن حضرت، به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و با همکاری استانداری هرمزگان و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار می شود.

وی با بیان همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع) از ساعت 8 تا 11:30 روز 16 مرداد ماه جاری با حضور 450 نفر از جوانان نخبه مساجد سراسر استان هرمزگان در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) شهر بندرعباس برگزار می شود، افزود: در این همایش پیام یکی از مراجع عظام تقلید قرائت و آیت الله دکتر عابدی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم سخنرانی خواهد کرد.

رئوفی با اشاره به اینکه از تولیت حرم حضرت سید محمد(ع) برای شرکت در همایش دعوت خواهد شد، اظهار کرد: در این همایش که با شعرخوانی شعرای برجسته کشور همراه است از خانواده سردار شهید حمید تقوی(قهرمان بلد) و شهدای حادثه تروریستی سامرا تجلیل به عمل می آید.

وی با ذکر این نکته که متاسفانه در رابطه با معرفی امامزاده سید محمد(ع) کاری صورت نگرفته است، خواستار معرفی شخصیت، سیره و کرامات آن حضرت در قالب بروشور و توزیع آن بین شرکت کنندگان در همایش شد.

معاون استاندار هرمزگان همچنین به هماهنگی های صورت گرفته با سازمان بسیج رسانه ملی و همچنین اتحادیه رادیو تلویزیون جهان اسلام جهت پوشش رسانه ای این همایش اشاره کرد و گفت: فعالان رسانه ای استان هرمزگان نیز برای انعکاس مناسب این رخداد مهم فرهنگی مذهبی وارد صحنه شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه بقاع متبرکه اهل بیت(ع) و فرزندان بزرگوار آنان، پایگاه و پناهگاه مردم و مرکز فرهنگی، محل قرائت قرآن، زیارت، نماز و ادعیه است، افزود: این مراکز کارکرد فرهنگی خود را در زمینه بسط و توسعه دین مبین اسلام به اثبات رسانده اند؛ لذا توسعه این مراکز علاوه بر تقویت بُعد اعتقادی، در زمینه ایجاد اشتغال و همچنین رفع معضلات و آسیب های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد و توصیه علما و مراجع عظام تقلید بر حفظ این آثار معظم و توسعه و گسترش آنهاست.

رئوفی از بقاع متبرکه به عنوان دژهای محکم مبانی اعتقادی مسلمانان در برابر حملات گسترده دشمنان از طریق رسانه های تبلیغی و شبکه های اجتماعی نام برد و بیان کرد: مردم ولایی استان هرمزگان این افتخار نصیبشان شده است که عملیات ساخت چهار درب حرم امامیین عسکریین و چهار دری حرم امامزاده سید محمد(ع) را عهده دار باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی جریان شبهات توسط معاندین در شبکه های اجتماعی علیه ستاد بازسازی عتبات عالیات و رویدادهای فرهنگی نظیر حج و دیگر مبانی اعتقادی شیعه اشاره  و تصریح کرد: با توجه به اینکه کمک های همه شیعیان جهان برای عتبات به ایران فرستاده می شود و از این رو گردش مالی ستاد عتبات عالیات در کشور ما صورت می گیرد و از طرفی نیز مصالح ساخت و توسعه حرم های مطهر و نیروی کار آن از ایران ارسال می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با بیان اینکه 80 درصد از اعتبارات ساخت و توسعه حرم های ائمه اطهار(ع) در قبال فروش مصالح ساختمانی و دستمزد مهندسین، استادکاران و کارگران به ایران بازگرداننده می شود، اذعان کرد: همه اعتبارات نیز از محل کمک ها و نذورات مردمی تامین می شود که این موضوع از نظر معنوی نیز موجب تحکیم اعتقادات دینی مذهبی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ائمه جماعات مساجد و مدیران کانون های فرهنگی هنری در رابطه با شخصیت و کرامات امامزاده سید محمد(ع) در بین نمازگزاران مساجد سخنرانی و کمک های مردمی برای ساخت چهار درب حرم این امامزاده بزرگوار جمع آوری که در روز همایش، این نذورات در قالب آیین گلریزان به ستاد عتبات عالیات تحویل داده می شود.

captcha