گردهمایی روحانیان کاروان‌های حج برگزار شد
کد خبر: 3620098
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

گردهمایی روحانیان کاروان‌های حج برگزار شد

گردهمایی منطقه‌ای روحانیان کاروان‌های حج تمتع سال 96 به همت دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان شرقی به نقل از رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، مسؤول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی امروز در همایش منطقه ای روحانیان کاروان های حج استان که در سالن اجتماعات حج و زیارت برگزار شد، اظهار داشت: رسالت مهم روحانیان کاروان های حج و عمره بسیار حساس و قابل توجه است.

وی با بیان این‌که ارتقای سطح آگاهی، دانش و معرفت زائران بیت الله الحرام بر عهده روحانیان کاروان‌ها است، خاطرنشان کرد: از دیدگاه مبانی دینی و آیات کلام الله مجید و همچنین سیره رسول و اهل بیت عصمت و طهارت؛ حج جایگاه عظیمی دارد که مهمانی بزرگ خانه خدا محسوب می شود.

نماینده خبرگان رهبری يكی از مهم‌ ترين مشكلات روحانيان كاروان‌ های عتبات عاليات، عمره و حج اين را انتقال مفاهیم عالی دینی و قرآنی به مخاطبانی متفاوت در سنين متنوع دانست و گفت: مسير روحانيت همان مسير انبيای الهی است، از اين رو بايستی عاقلانه، منطقی و همراه با اخلاق و ادب كريمانه با مخاطبان برخورد كرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان به تشریح نتايج دنيوی و اخروی حج پرداخت و گفت: زهد، شوق به كار و عمل، پارسايى در دين، رغبت به عبادت، توبه پيش از مرگ، نشاط در شب زنده دارى، چشم بركندن از آنچه مردم دارند، حفظ اوامر و نواهى خداوند، دشمن داشتن دنيا و سخاوت و بخشندگى از نتايج دنیوی فریضه حج است.

همچنین امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به جوسازی اخیر علیه اعزام ایرانیان به حج سالجاری اظهار داشت: برخی از فرصت طلبان و به اصطلاح روشنفکران تلاش کردند تا در برخی شبکه های اجتماعی و سایت ها، فضای حج سالجاری را مسموم جلوه دهند و در مقابل خواست ملت برای حضور در کنگره عظیم حج بایستند.

وی با بیان این‌که حجاج ایران امسال با عزت و کرامت نسبت به انجام مناسک اعزام خواهند شد، گفت: سال گذشته 64 هزار حاجی داشتیم که امسال این تعداد به 86500 زائر افزایش یافته که در قالب 590 کاروان که حدود 300 کاروان مدینه قبل و 290 کاروان مدینه بعد اعزام خواهند شد

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش مسؤولان سازمان در افزایش 35 درصدی تعداد زائران کشور در مقایسه با سال گذشته گفت: آغاز اعزام حجاج استان از 9 مرداد بوده و برگشت کاروان ها نیز 15 شهریور ماه خواهد بود که زمان دقیق آن از طریق مدیران کاروان ها ابلاغ خواهد شد.

روحی ملکی با بیان این‌که زائران سراسر کشور از 20 فرودگاه و ایستگاه پروازی عازم سرزمین وحی خواهند شد، خاطرنشان کرد: ایستگاه تبریز (فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز) یکی از ایستگاه های پروازی کشور است که زائرین استان را با شرکت هواپیمایی سعودی به مدینه منوره اعزام خواهد کرد
captcha