بیش از 33 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اهدا شد
کد خبر: 3620099
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

بیش از 33 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اهدا شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به برگزاری طرح جمع‌آوری کتاب‌های مازاد منازل و ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان گفت: تاکنون بیش از 33 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از سمنان به نقل از تسنیم از سمنان، علی سما کوش بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح جمع‌آوری کتاب‌های مازاد منازل و ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان از دهم تیرماه امسال آغاز شده و تاکنون بالغ‌بر 33 هزار و 372 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اهداشده است.

وی با تأکید بر لزوم اجرای این طرح در استان سمنان خاطرنشان کرد: عمده کتاب‌های اهدایی در موضوع‌های سیاسی، اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و کتب درسی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه این طرح تا یکم آبان ماه امسال ادامه دارد اذعان کرد: از مجموع کتب اهداشده تاکنون 10 هزار و 340 جلد کتاب از سوی دستگاه‌های اجرایی در سراسر استان سمنان و شهرستان‌ها به کتابخانه‌های عمومی اهداشده است.

وی تصریح کرد: در این طرح بیش از 23 هزار جلد کتاب نیز از سوی مردم در سراسر استان سمنان به کتابخانه‌های عمومی اهدا شد.

سما کوش با تأکید بر اینکه اجرا این طرح در ارتقا سطح فرهنگ عمومی و ترویج کتاب‌خوانی نیز مؤثر است یادآور شد: اهدا کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان محدودیت زمانی ندارد و افراد می‌توانند به‌راحتی پس از مطالعه کتاب‌های موردنیاز خود آن را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه احداث کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم استان سمنان در دستور کار قرار دارد بیان کرد: اهدا کتاب به این نهاد می‌تواند برای تأمین منابع موردنیاز سایر کتابخانه‌ها نیز مؤثر باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اظهار داشت: این مهم باهدف ارتقا سطح مطالعه و جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در استان سمنان انجام می‌شود.
captcha