تشریح برنامه‌های عتبات عالیات دانشگاهیان استان مرکزی
کد خبر: 3620122
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲

تشریح برنامه‌های عتبات عالیات دانشگاهیان استان مرکزی

گروه فرهنگی: رئیس شورای عمره و عتبات دانشگاهیان استان مرکزی در نشست خبری برنامه اعزام دانشگاهیان استان به عتبات عالیات را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم، رئیس شورای عمره و عتبات دانشگاهیان استان مرکزی، در نشست خبری که امروز، 26 تیرماه برگزار شد گفت: سفر عتبات عالیات دانشگاهیان سفری سراسر معنوی به همراه ایجاد بصیرت است که هر ساله سیل عظیمی از دانشگاهیان مشتاق روانه این سفر زیارتی می‌شوند.
وی گفت: در سه ماهه نخست امسال 100 هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور برای شرکت در این سفر شرکت کردند که از این تعداد 2 هزار و 763 نفر متعلق به استان مرکزی می‌باشد. 
حجت‌الاسلام ایمانی مقدم با بیان اینکه اعزام دانشگاهیان از 15 مردادماه تا 15 آبان ادامه دارد گفت: اعزام در قالب کاروان‌های 40 نفره به صورت هوایی و زمینی و در 5 گروه؛ اساتید، کارکنان، دانشجویان متاهل، دانشجویان دختر مجرد و دانشجویان پسر مجرد انجام می‌شود. دانشجویان دختر مجرد فقط از طریق هوایی در بازه زمانی 15 مردادماه تا 20 شهریورماه اعزام می‌شوند.
رئیس شورای عمره و عتبات دانشگاهیان استان مرکزی ادامه داد: اعزام دانشجویان پسران مجرد از 20 شهریورماه آغاز خواهد شد. هزینه اعزام زمینی یک میلیون و 100 هزار تومان و هزینه اعزام هوایی از یک میلیون 500 هزار تومان الی یک میلیون و 700 هزار تومان بر اساس مقصد هوایی و دوری از فرودگاه عراق متغیر است. طبق روال گذشته برای اعزام زمینی یک میلیون تومان و برای اعزام هوایی یک میلیون و 500 هزار تومان وام اختصاص داده شده است. 
وی ادامه داد: دانشجویانی که هنوز خدمت سربازی نرفته‌اند امثال می‌توانند بدون وثیقه عازم عتبات شوند. مدت سفر عتبات 7 روز است؛ 3 روز در نجف، 3 روز در کربلا و یک روز کاظمین.
حجت‌الاسلام ایمانی مقدم بیان کرد: قرار است برای اولین بار اعتکاف در مسجد کوفه انجام شود و علاوه بر آن ختم قرآن کریم، بازدید از بیت امام راحل در نجف، بیت علمای تشیع و مراجع تقلید، مسابقات فرهنگی و... از جمله برنامه‌های متنوعی است که برای زائران در طول سفر اجرا خواهد شد.
رئیس شورای عمره و عتبات دانشگاهیان استان مرکزی گفت: پیگیر هستیم که در آینده سفر عتبات عالیات ارزان برای دانشجویان پسر فراهم شود و زائر به جای اقامت در هتل در حسینیه‌ها اقامت کند و از هزینه ثبت‌نام کاسته شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال 96، 800 زوج به مشهد مقدس اعزام شدند به دنبال این هستیم که زوج‌های دانشجویی که تازه ازدواج کرده‌اند را به اختیار خودشان به جای مشهد به عتبات عالیات اعزام کنیم.
حجت‌الاسلام ایمانی مقدم در پایان بیان کرد: طی ارزیابی و نظر سنجی‌هایی که از دانشگاهیان عتبات عالیات صورت گرفت 76 درصد زائران در رده سنی 18 تا 30 هستند، 70 درصد آنان بار اول، 25 درصد بار دوم و 5 درصد آن‌ها بار سوم است که به عتبات عالیات مشرف می‌شوند همچنین 55 درصد زائران دارای مدرک کارشناسی، 27 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و 7 درصد آنان داری مدرک دکتری تخصصی هستند.
captcha