معضلی بزرگ‌تر از کودک‌آزاری
کد خبر: 3620201
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
خاکی تصریح کرد:

معضلی بزرگ‌تر از کودک‌آزاری

گروه جامعه: معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران با تأکید بر اینکه عدم آموزش کودکان و خانواده‌ها معضلی بزرگ‌تر از کودک‌آزاری است، گفت: صدها نفر مانند قاتل آتنا در جامعه ما هستند و راه‌کار فقط آموزش است.

احمد خاکی، معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تحلیل جامعه‌شناسانه کودک آزاری و مباحث مربوط به آن پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در خصوص آن احساس مسئولیت داشته باشیم و وظیفه همه انسان‌ها توجه به آن است، داشتن مسئولیت اجتماعی در قبال کودکان است.

وی ادامه داد: وقتی یک آسیب‌اجتماعی نمود عینی و مشخص پیدا می‌کند و در جامعه مطرح می‌شود، احساسات همه جریحه‌دار می‌شود، همه رسانه‌ها و مردم به آن توجه کرده در خصوص آن صحبت و اظهار نظر می‌کنند، اما وقتی همین آسیب به صورت زیرزمینی در حال رخ دادن است، کسی به آن کاری ندارد. واقعیت جامعه ما این است که ما از یک معضل خیلی بزرگ‌تر در این زمینه رنج می‌بریم و آن عدم آموزش به موقع به فرزندانمان است.

خاکی تأکید کرد: اگر واقعاً یک آموزش به موقع به فرزندانمان ارائه دهیم و مانند بسیاری از کشورهایی که دارای ثبات اجتماعی و استحکام خانوادگی بوده در مسائل اجتماعی پیشرفته هستند، احساس مسئولیت، همدردی و همدلی داشته باشیم، آموزش به جا و به موقع به خانواده‌ها و کودکان داده می‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران ضمن سپاسگذاری از تلاش‌های رسانه‌ها و مردم برای بیان ابعاد مختلف موضوع کودک‌آزاری، گفت: باید احساسات را به نقطه‌ای معطوف کنیم که نهادهایی که وظیفه آموزش دارند به موقع آموزش‌های لازم را ارائه دهند. باید در دوره مهدکودک، پیش دبستانی ابتدایی و بیشتر بر روی مسائل اجتماعی کار کنیم تا سایر آموزش‌های درسی.

وی تصریح کرد: باید بیشترین بحث در مهدهای کودک و پیش دبستانی و نیز آموزش خانواده‌ها و مربیان بچه‌هایی که در سن پیش‌دبستانی هستند آموزش به موقع و به جا در حد توان بچه‌ها در حوزه اجتماعی باشد.

خاکی در پاسخ به این سؤال که مجوز مهد‌های کودک توسط بهزیستی ارائه می‌شود و بهزیستی بر مفاد آموزشی مهدهای کودک نظارت دارد، چرا مباحث اجتماعی کمتر در این رده سنی به بچه‌ها آموزش داده می‌‌شود؟ گفت: آموزش‌های ما در مهدهای کودک به سمت رشد اخلاقی، شناختی، انسانی، رفتاری، خلاقیت و مسائل اجتماعی در حد بازی و تفکر در حرکت است و چتر مسائل اخلاقی را بر روی تمامی این مباحث قرار داده‌ایم. البته یک نگاه بوم شناختی نیز در این قضیه مورد توجه بوده است. ولی اقدامات صورت گرفته باز هم کم است و یک سازمان و نهاد توانایی این کار را به تنهایی ندارد.

نهادهایی که بودجه‌های کلان فرهنگی می‌گیرند با بهزیستی همکاری کنند

وی خواستار همکاری سایر نهادهای فرهنگی که بودجه‌های کلان دریافت می‌کنند با آموزش و پرورش و بهزیستی در خصوص آموزش کودکان و خانواده‌های آنها شد و گفت: در گذشته صحبت کردن در خصوص مسائل جنسی برای کودکان تابو بود اما اکنون متخصصان و روانشناسان این تابو را شکسته‌اند. زمانی صحبت کردن در این خصوص سخت بود اما اکنون همایش‌ در این زمینه برگزار می‌شود و کلاس‌های آموزشی و کتاب چاپ می‌شود. این مسائل واقعیات جامعه ما است و نمی‌توان آنها را انکار کرد.

خاکی در پایان سخنانش گفت: در جامعه آتناهای زیادی داریم که هیچ اطلاعاتی ندارند و به افراد خطرناک اعتماد می‌کنند. صدها فرد مانند قاتل آتنا در جامعه ما حضور دارند و ما هستیم که باید آگاهی لازم در قبال این موضوع‌ها را به فرزندانمان بدهیم که سد محکمی در مقابل کودک آزاری باشد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۱:۱۳
0
0
پس چراکشورهایی که به کودکانشان مسایل جنسی راآموزش میدهند بابحران کودک آزاری مواجه اند؟!
captcha