برپایی دوره‌های قرآنی حدیثی از سوی مرکز قرآن و حدیث حوزه
کد خبر: 3620218
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

برپایی دوره‌های قرآنی حدیثی از سوی مرکز قرآن و حدیث حوزه

گروه حوزه‌های علمیه: دوره‌های تابستانی مرکز قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه ویژه طلاب با حضور صدها نفر از طلاب سراسر کشور در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی ملک‌ثابت، مسئول نظارت بر برگزاری دوره‌های قرآنی حدیثی مرکز قرآن و حدیث حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: دوره‌های تابستانی قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه سراسر کشور در شش رشته قرآنی و حدیثی در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه ثیت نام این دوره‌ها در اردیبهشت ماه انجام شده بود و هزار نفر از طلاب نیز برای حضور در این دوره‌ها ثبت نام کردند بیان کرد: برخی از این دوره‌ها که تفسیر اجمالی از قرآن کریم بوده است خاتمه یافته و 40 نفر از طلاب در این دوره‌‌ها حضور داشتند.
ملک ثابت ادامه داد: این دوره‌ها در ده استان کشور از جمله در بوشهر، کرمان، فارس، کهکیلویه و بویراحمد و مرکزی در حال برگزاری است و تا 13 مرداد ماه و در مقاطع زمانی مختلف 11، 16، 30 و 35 روزه ادامه دارد.
مسئول نظارت بر برپایی دوره‌های قرآنی حدیثی مرکز قرآن و حدیث حوزه علمیه تصریح کرد: براساس آئین‌نامه حضور در این دوره‌ها طلاب حق انتخاب و ثبت‌نام تنها در یک دوره را دارند و امکان تغییر دوره پس از ثبت‌نام وجود ندارد.
ملک ثابت با اشاره به تنوع موضوعی این دوره‌ها عنوان کرد: این دوره‌ها در رشته‌های زیباخوانی و حفظ موضوعی قرآن کریم، دوره تخصصی ارتقاء قرائت، دوره تربیت معلم قرآن کریم، دوره آموزش حفظ، دوره تفسیر اجمالی قرآن کریم و مهارت‌های بیان تفسیر قرآن کریم در حال برگزاری است و در پایان نیز گواهینامه معتبر به آنان اهدا خواهد شد.
مسئول نظارت بر برگزاری دوره‌های قرآنی حدیثی مرکز قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه تاکید کرد: برگزیدگان در این دوره‌ها گواهینامه معتبر از مرکز دریافت می‌کنند و از برخی تسهیلات مورد تایید حوزه علمیه بهره‌مند می‌شوند.
برپایی دوره در محلات
ملک‌ثابت با اشاره به برگزاری یک دوره آموزشی در شهرستان محلات که هم اکنون در حال برگزاری است عنوان کرد: این دوره نیز از  18 تیرماه با حضور صد طلبه آغاز شده و تا دوم مردادماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه این دوره با همکاری مدیریت قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه و مدیریت حوزه علمیه استان مرکزی در حال برگزاری است بیان کرد: زیباخوانی و حفظ موضوعی قرآن و حدیث، تربیت مربی قرآن و مهارت‌های بیان تفسیر از جمله موضوعاتی است که در این دوره آموزش داده می‌شود.
ملک ثابت با اشاره به برنامه‌های جنبی این دوره عنوان کرد:  دعا و مناجات صبحگاهی، مشاوره قرآنی، برنامه‌های ورزشی و فرهنگی از جمله برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای شرکت کنندگان در این دوره است. 
captcha