نمایشگاه خوشنویسی اسلامی در کشمیر
کد خبر: 3620285
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

نمایشگاه خوشنویسی اسلامی در کشمیر

گروه بین‌الملل: نخستین نمایشگاه خوشنویسی اسلامی امروز سه‌شنبه، 27 تیر در مرکز فرهنگی ـ اسلامی سازمان گردشگری کشمیر نزدیک مسجد جامع شهر «سرینگر» در ایالت «جامو» افتتاح شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

نمایشگاه خوشنویسی اسلامی در کشمیر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «kashmirobserver»، این نمایشگاه با نمایش آثار خوشنویسی 50 هنرمند و دانشجو از شهر سرینگر و آکادمی فرهنگی و هنرمندان دیگر به زبان‌های عربی، فارسی و کشمیری با هماهنگی سازمان گردشگری کشمیر و با همکاری آکادمی هنر، فرهنگ و زبان کشمیر و سازمان میراث فرهنگی و هنر هند برگزار شده است.
این نمایشگاه بخشی از ابتکارات سازمان گردشگری کشمیر برای ارج نهادن به میراث فرهنگی شهر سرینگر و خوشنویسی اسلامی کشمیر و ارتقای صنعت گردشگری است.
«محمد احمد شاه»، رئیس سازمان گردشگری کشمیر گفت: در سرینگر ما میراث غنی از فرهنگ، هنر و هنرهای دستی داریم که باید حفظ و نگهداری شده و ارتقاء داده شود و این نمایشگاه کمک خواهد کرد تا هنر خوشنویس اجدادی خود را احیا کنیم.
وی افزود: این سازمان تمام اطلاعات در زمینه فرهنگ و هنر غنی سرینگر را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد و بروشورهایی در دست تهیه است که اطلاعات جامع از هنر و صنایع دستی مکان‌های تاریخی این شهر را به گردشگران ارایه خواهد داد.

captcha