بقاع متبرکه فاقد سند تخریب می‌شوند
کد خبر: 3620538
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲

بقاع متبرکه فاقد سند تخریب می‌شوند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: بیش از 8 هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد، با شورای تأمین هماهنگی لازم انجام شده است اگر بقعه‌ای بدون حساب و کتاب، بدون شهرت قطعی محلی، بدون داشتن سند و مدرک احداث شده صددرصد تخریب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام اصغر سلطانی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، 27 تیر در نشست خبری که در سالن جلسات این‌ اداره‌کل برگزار شد گفت: امروز دشمن به عناوین مختلف محل فعالیت‌های فرهنگی تأثیرگذار مانند امامزادگان را شناسایی و در فضای مجازی مورد هجمه قرار داده است. 
وی تصریح کرد: خبرنگاران شبهات را پیگیری و به کمک کارشناسان پاسخ دهند، بیش از 8 هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد، با شورای تأمین هماهنگی لازم انجام شده است اگر بقعه‌ای بدون حساب و کتاب، بدون شهرت قطعی محلی، بدون داشتن سند و مدرک احداث شده صددرصد تخریب می‌شود. 
حجت‌الاسلام سلطانی اضافه کرد: گاهی مکانی مانند قدمگاه‌، منتسب به امامزاده یا ائمه‌ است این اماکن امامزاده نیستند، امامزاده با بقاع متبرکه و آرامگاه متفاوت است، بقاع متبرکه مانند بقعه آقانورالدین که از علمای برجسته و صاحب کمال است و مردم به آن اعتقاد دارند و نذوراتی هم می‌دهند از نظر سازمان اوقاف امامزاده نیستند و تنها به واسطه احترام و اعتقاد مردم مورد توجه قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام سلطانی تأکید کرد: توجه اوقاف به بقاع نیز با سند و دلیل محکم است در غیر این صورت با چنین جریاناتی برخورد می‌کند. اوقاف به جد با امامزاده سازی مخالف است و اگر چنین اتفاقی در استان یا هر جای کشور بیفتد برخورد می‌کند. 
وی گفت: طرح نشاط معنوی  که به منظور غنی ‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان انجام می‌شود در 40 بقعه شاخص استان اجرا خواهد شد. نشاط معنوی طرحی فرهنگی، معرفتی و بصیرتی است. این طرح از 17 تیرماه تا 26 مرداد به مدت 6 هفته در بقاع متبرکه در قالب کلاس‌های معرفتی، قرآنی و بصیرتی برگزار می‌شود. 
حجت‌الاسلام سلطانی افزود: برخی از امامزادگان و بقاع متبرکه مانند امامزاده طاهر و مطهر(ع) در علی بلاغی، قتلگاه دلیجان، زبیده خاتون دلیجان علاوه بر ظرفیت زیارتی دارای ظرفیت تفریحی هستند که از این ظرفیت برای بصیرت افزایی هم می‌توان استفاده کرد. 
وی ادامه داد: طرح نشاط معنوی در قالب حفظ قرآن کریم، حفظ موضوعی 150 موضوع اخلاقی و اجتماعی آیات، 300موضوع، حفظ سوره«واقعه» در قالب طرح 1451، برنامه‌های مهارت افزایی و ترویج سبک زندگی قرآنی، محافل انس با قرآن، روایت‌گری رزمدگان از شهدا، برگزاری اردوهای بصیرتی تفریحی انجام می‌شود. 
حجت‌الاسلام سلطانی در پایان ادامه داد: سال گذشته 2هزار و 828 دانش‌آموز از طرح نشاط معنوی استفاده کردند، که از این تعداد 733 دختر و 532پسر ابتدایی، 469 دختر و 381 پسر راهنمایی، 126 دختر و 140 پسر دبیرستانی، 426 دختر و 210 پسر بالاتر از دیپلم از برنامه‌های طرح استفاده کردند.
captcha