نصب ضریح سلمان فارسی(ره) مزین به اشعار فارسی
کد خبر: 3620698
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

نصب ضریح سلمان فارسی(ره) مزین به اشعار فارسی

گروه جامعه: با نصب ضریح ایرانی مرقد سلمان فارسی، مسؤل تولیت آستان سلمان فارسی(ره) تاكید كرد كه سفر زائران ایرانی به شهر مدائن به زودی از سرگرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، با حضور با شكوه مردم شهر مدائن در 30 كیلومتری جنوب شهر بغداد و جمعی از علماء و فضلای عراقی و ایرانی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، روز سه شنبه مراسم با شكوه نصب ضریح ایرانی بارگاه مطهر سلمان فارسی (ره) كه به دست هنرمندان ایرانی ساخته شده است، برگزار شد.

در این مراسم كه همزمان برخی از شبكه‌های تلویزیونی عراق آن را به طور مستقیم پوشش دادند، سخنرانان پیرامون جایگاه و شان سلمان فارسی (ره) نزد پیامبر اسلام (ص) و ائمه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) كه در عراق به «سلمان محمدی» شهرت دارد، سخنرانی كردند.

سفیر كشورمان در عراق در این مراسم گفت كه مردم ایران به عشق و علاقه شدید به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شهرت دارند و سلمان فارسی به عنوان صحابی جلیل القدر رسول خدا (ص) و یار وفادار امیرمومنان علی (ع) در بین ایرانیان جایگاه و شان ویژه‌ای دارد.

«ایرج مسجدی» رابطه بین دو ملت ایران و عراق را یك رابطه ویژه خواند و افزود كه جمهوری اسلامی ایران همواره در سختی ها و جنگ با تروریسم در كنار ملت عراق بوده و در مرحله بازسازی نیز این ملت را تنها نمی گذارد.

وی خاطر نشان ساخت كه ایران و عراق برای همیشه تاریخ دو كشور دوست و برادر و مسلمان باقی خواهند ماند و در آینده دو قدرت بزرگ منطقه خواهند بود.

در این مراسم «حسن هادی الجبوری» مسئول تولیت آستان حرم سلمان فارسی نیز گفت از ایران به خاطر دو هدیه بزرگ تشكر می‌كنیم كه یكی هدیه عظیمی مانند آیت الله سیستانی است و هدیه از آن عظیم تر سلمان محمدی است.

الجبوری افزود كه افراد زیادی در داخل عراق و ایران به صورت خودجوش به ساخت و تكمیل این ضریح كمك كرده‌اند كه از همه آنها تشكر و قدردانی می‌كنیم.

وی ابراز امیدواری كرد كه دولت عراق به شهر مدائن اهتمام ویژه‌ای دهد تا این شهر در آینده پذیرای زائران باشد.

captcha