قرآن کریم ظرفیت جهان شمولی دارد
کد خبر: 3620805
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

قرآن کریم ظرفیت جهان شمولی دارد

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت گفت: قرآن کریم ظرفیت جهان شمولی دارد و پیام های آن برای تمام بشریت، قابل اعتنا و کاربردی است.

حجت‌الاسلام صادق دوستار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه قرآن در زندگی بشری در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی قابل دقت و بررسی است، اظهار کرد: قرآن کریم ظرفیت جهان شمولی دارد و پیام های آن برای تمام بشریت، قابل اعتنا و کاربردی است.

وی با اشاره به سخنان امام راحل (ره) که فرمود « اگر قرآن نبود، درهای معرفت بر ما بسته بود» تصریح کرد: با استفاده از تجربیات بشری و تلاش های علمی، به بسیاری از آگاهی ها می توان دست یافت؛ اما برای اطمینان به درستی یافته های خود و آگاهی به آنچه برای او دست نایافتنی است، نیاز به یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس است و بدون شک قرآن کریم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه رسالت قرآن، رشد ایمان و جهت دهی به حرکت انسان است، افزود: با توجه به اسارت علم در دست برخی از انسان های آلوده به قدرت و ثروت و فزون خواه، ضرورت پایبندی به کتاب آسمانی به دور از تحریف و یک مکتب الهی آشکار شده است.

وی خاطرنشان کرد: تربیت و تزکیه انسان‌ها، برخورداری از جامعه‌ای ایده آل و سعادت جاودانه همگان در گرو شناخت قرآن‌، انس با آن‌، کسب معارف والای آن‌، عمل به احکام و دستورات این کتاب الهی است‌.

این مسئول فرهنگی وظایف و مسئولیت مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی را بسیار مهم و سنگین برشمرد و تأکید کرد: ایجاد جاذبه در کلاسها و جذب جوانان و نوجوانان در برنامه های قرآنی و فعالیت در فضای مجازی باید در اولویت کاری شما قرار گیرد.

حجت‌الاسلام دوستار در پایان یادآور شد: برخی از افراد بیمار در فضای مجازی نسبت به بعضی از مباحث دینی و فقهی و همچنین موضوعات قرآنی تشکیک و شبهه افکنی می‌کنند، اساتید قرآنی باید در مسائل روز اطلاعات کافی داشته تا بتوانند پاسخگو باشند.

captcha