اداره جامعه در هر زمان باید بر اساس عقل، علم، دانش و منطق باشد
کد خبر: 3620878
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
حجت‌الاسلام بت‌شکن:

اداره جامعه در هر زمان باید بر اساس عقل، علم، دانش و منطق باشد

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اداره جامعه در هر زمان بایستی بر اساس عقل، علم و دانش و منطق باشد، گفت: بالاترین خطر برای جامعه جهل و نادانی و دوری از علوم آل رسول‌الله است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام حسن بت‌شکن گفت: تمامی دانشمندان غیر مسلمان اذعان دارند که در میان ادیان موجود، هیچ دینی به اندازه ی دین مبین اسلام بر ارزش علم و علم آموزی تأکید ندارند تا آنجا که تمام ارزش اعمال و عبارات انسان ها به درجه ی علمی آنها بستگی دارد.
حجت‌الاسلام بت‌شکن افزود: قرآن کریم در آیات مختلف انسان ها را به تعقل، تدبر و تعلیم و تعلم دعوت می کند و شکوه ی فراوان دارد که چرا تصمیمات و عملکرد آنها بر اساس عقل و علم و دانش نیست، مطالب فراوانی مثل افلا یعقلون، افلا یشعرون، افلا یتدبرون و دیکر جملات که در قران کریم وجود دارد.
وی با شرح مختصری از زندگی نامه ی امام جعفر صادق علیه السلام، ادامه داد: در میان سخنان پیشوایان معصوم ما شیعیان درجه و ارزش علم بسیار بالاست و اگر بگوییم بالاترین است گزافه نیست تا انجا که معصومین علیهم السلام فرموده اند: «العلم سلطان به این معنا که سروری از آن علم و دانش است.»
حجت‌الاسلام بت‌شکن گفت: بر اساس فرصتی که در جریان درگیری بنی عباس و بنی امیه بر سر قدرت پیش آمد، فرصت مغتنمی به وجود امد که ابتدا امام باقر و بعد از ایشان امام صادق علیهما سلام به ترویج علوم آل محمد بپردازند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: معروف است که حدود چهار هزار نفر با واسطه و بلا واسطه از محضر علم امام صادق علیه السلام استفاده کرده اند حتی مسلم است امامان چهار گانه ی اهل سنت هم یا مستقیم با غیر مستقیم از علوم آن حضرت بهره برده اند و جالب است که در میان شاگردان آن حضرت از همه ی رشته های علوم مختلف وجود دارد.
وی ادامه داد: وقتی هارون الرشید یکی از مناظرات علمی هشام بن حکم را به طور نامحسوس مشاهده کرد دستور دستگیری و قتل او را صادر کرد و گفت: خطر این جوان برای حکومت ما از خطر سیصد هزار شمشیر زن بیشتر است.
حجت‌الاسلام بت‌شکن گفت: تمام تأکید پیشوایان معصوم ما از جمله امام صادق علیه السلام این است که اداره ی جامعه در هر زمان بایستی بر اساس عقل، علم و دانش و منطق باشد و بالاترین خطر برای جامعه جهل و نادانی است به نحوی که حتی ممکن است جامعه از نظر تکنولوژی بسیار پیشرفته باشد ولی از نظر منطق و عقل و علم سقوط کرده باشد.
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: در جامعه ای مثل آمریکا که از نظر ظاهر پیشرفته ترین است اما همه شاهد این هستند که انسانیت چقدر در این کشور سقوط کرده که یک ضد انسان و کسی که افکار پلید و شیطانی دارد، مانند ترامپ رئیس جمهور می شود و در انظار مردم از هیچ عمل زشتی دریغ نمی کند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از رفتار رئیس جمهور آمریکا به عنوان جاهلیت مدرن یاد می کند و همین جاهلان مدرن امروزه داعیه ی اداره جهان را دارند و میزان را منافع خود معرفی می کنند و هر کشوری که زیر بار زور و قدرت انها نرود ضد بشر و تروریسم خوانده می شود.
حجت‌الاسلام حسن بت‌شکن بیان کرد: ولی کشور هایی که از تفکرات انها پیروی کند و در اختیار آنها باشد، حامی حقوق بشر می شود حتی اگر عقب مانده ترین کشور از نظر دموکراسی و انسانیت باشد.
وی در پایان گفت: امیدواریم روزی شاهد این باشیم که جهان بر اساس علوم آل رسول‌الله که همان علوم الهی است اداره شود.

captcha