حضور نخبگان قرآنی استان مرکزی در اردوهای جهادی
کد خبر: 3620880
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵

حضور نخبگان قرآنی استان مرکزی در اردوهای جهادی

گروه اجتماعی: مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان در اردوهای 7روزه جهادی به تعلیم قرآن می‌پردازند، در این اردوها نخبگان قرآنی دانش‌آموز هم حضور دارند و حداقل 5 درصد از دانش‌آموزان اردوهای جهادی را دانش‌آموزان قرآنی تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، طرح هجرت سه بسیج دانش‌آموزی یا اردوهای جهادی فعالیت خود را در قالب اردوهای یک روزه، 7 و 10 روزه آغاز و تا پایان تابستان ادامه دارد. 
محمدتقی امینی، مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی، در این رابطه به خبرنگار ایکنا، گفت: از سال 79 بسیج سازندگی به فرمان رهبری فعالیت خود را آغاز کرد و به دنبال آن اردوهای جهادی با مشارکت دانشجویان و دانش‌آموزان در ایام تعطیل در حال انجام است. 
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در قالب طرح یک روزه در روستاهای محروم حضور پیدا کرده و در جمع آوری محصولات کشاورزی، باغات میوه، کمک به دامپروری روستاییان، لایروبی قنوات، پاکسازی محیط زیست و .. همکاری دارند.  
امینی ادامه داد: دانش‌آموزان در گروه‌های 20 تا 25 نفره در اردوهای 7روزه به روستاهای محروم اعزام می‌شوند و در فعالیت‌هایی مثل رنگ آمیزی مدارس، تعمیر مساجد، حسینیه‌ها، امورات روستایی که با همکاری دهیاری‌ها انجام می‌شود مشارکت دارند، همچنین به کارهای فرهنگی مانند کلاس‌های تقویتی، علمی قرآنی می‌پردازند. 
وی اضافه کرد: دانش‌آموزان در اردوهای 10روزه که در قاب طرح هجرت سه تعریف می‌شود به تعمیر و مرمت مدارس، رنگ آمیزی، دیوار نویسی، خطکشی حیاط مدرسه، تعمیر میز و نیمکت می‌پردازند. 
امینی تصریح کرد: امسال، یک‌هزار و 153 دانش‌آموز در طرح هجرت سه فعالیت دارند، از این تعداد 450 نفر در اردوی‌های یک روزه، 610 نفر در اردوی 10 روزه و 93 نفر در اردوی 7 روزه مشارکت دارند.استقبال دانش‌آموزان از این اردوها خوب است اما فقط بخشی از آنها را می‌توانیم به این اردوها اعزام کنیم. 
وی ادامه داد: اردوهای جهادی دانش‌آموزی ویژه مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم است که برنامه‌های خود را با عمل به فرمایش رهبری در خصوص آتش به اختیار بودن برنامه‌های فرهنگی، محرومیت‌زدایی و کمک به آبادانی مناطق محروم عملیاتی می‌کنند. 
امینی افزود: امسال برای دخترانی که در رشته‌های فنی مانند مدیریت خانواده تحصیل می‌کنند نیز اردوی جهادی به منظور حرفه آموزی و مهارت پروری دختران روستایی در رشته خیاطی و ... پیش بینی کرده‌ایم. در این اردو دانش‌آموزان لباس فرم مدارس را تهیه و به طور رایگان یا با قیمت خیلی کم در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار می‌دهند. 
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در اردوهای 7روزه به تعلیم قرآن می‌پردازند، در این اردوها نخبگان قرآنی دانش‌آموز هم حضور دارند و حداقل 5 درصد از دانش‌آموزان اردوهای جهادی دانش‌آموزان قرآنی هستند که به فرمان آتش به اختیار رهبری لبیک گفتند. 
مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان اظهار کرد: طرح هجرت سه علاوه بر پرکردن اوقات فراغت، ارتقای سطح معرفتی تربیتی بچه‌ها به همراه حرفه آموزی را به دنبال دارد.
captcha