انتشار نخستين فرهنگ لغت فارسی ـ یونانی در آتن
کد خبر: 3620921
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

انتشار نخستين فرهنگ لغت فارسی ـ یونانی در آتن

نخستين فرهنگ لغت فارسی ـ یونانی و یونانی ـ فارسی توسط انتشارات پوریا در آتن، چاپ و منتشر شد.

انتشار نخستين فرهنگ لغت فارسی ـ یونانی در آتن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اوانگلوس ونتیس و خانم معصومه سارا علی‌نیا، پژوهشگر و مؤلف فرهنگ لغت فارسی ـ یونانی و یونانی ـ فارسی، 26 تير ضمن حضور در رايزني فرهنگي جمهوری اسلامی ایران در آتن، با علی‌محمد حلمی، رايزن فرهنگي كشورمان ديدار و پيرامون ظرفيت‌هاي دو كشور در توسعه روابط فرهنگي، گفت‌وگو كردند.
حلمی با تجليل از اين اثر ارزشمند گفت: اين فرهنگ لغت مي‌تواند سال‌های بسياري مورد استفاده محققان، دانشجویان و گردشگران دو کشور قرار گيرد.
رایزن فرهنگی کشورمان بر لزوم معرفي فرهنگ لغت فارسی ـ یونانی و یونانی ـ فارسی به فارسي‌آموزان و دانشجويان زبان فارسي يونان و فرهيختگان مراكز علمي و زبان‌شناسی ايران، تأكيد كرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌ها و علایق دو ملت ایران و یونان برای توسعه روابط فرهنگی و فرصت‌های آموزشی و پژوهشی، گفت: تلاش خواهیم کرد تا کرسی مطالعات ایران در یونان و مطالعات یونان در ایران ایجاد شود.
در ادامه این دیدار، دو نسخه از کتاب فرهنگ لغت فوق‌الذكر به رایزن فرهنگی كشورمان در آتن، تقدیم شد.
این کتاب حاصل 5 سال تلاش مستمر و مطالعه گسترده بوده است و مي‌تواند گامی مهم براي شناخت و توسعه ارتباطات فرهنگی دو کشور و دو ملت بزرگ ایران و یونان باشد. این کتاب در 360 صفحه در قطع وزیری توسط انتشارات پوریا در آتن منتشر شده است.

انتشار نخستين فرهنگ لغت فارسی ـ یونانی در آتن
captcha