حفظ فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه مردم و مسئولان است
کد خبر: 3620950
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

حفظ فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه مردم و مسئولان است

گروه اجتماعی: پاکاری با بیان اینکه یکی از وظایف مسئولین و مردم در قبال ایثار و فداکاری شهدا، حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: مسئله ایثارگری مرتبط با دستگاه و نهاد خاصی نیست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 28 تیر در جلسه بررسی کمیته های تخصصی شورای ترویج و توسعه فرهنگی ایثار و شهادت استان، با بیان اینکه یکی از وظایف مسئولین و مردم در قبال ایثار و فداکاری شهدا، حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: یکی از اهداف اصلی تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هم افزایی و ایجاد وحدت رویه در تبلیغ، ترویج و حتی اعمال قوانین مرتبط با ایثار و شهادت است.

وی افزود: مسئله ایثارگری مرتبط با دستگاه و نهاد خاصی نیست و تمام ملت ایران در این حوزه سهیم هستند، زیرا به خاطر از جان گذشتگی شهدا و ایثارگران است که امروز در آسایش و آرامش زندگی می کنیم.

عباس بایرامی، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتهای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید به عنوان تکلیف نسبت به جامعه بزرگ ایثارگری نگاه نمایند و تلاش کنیم عقب ماندگی ها را جبران نماییم تا برای نسل های آینده ماندگار باشد.

وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت منحصر به دوران دفاع مقدس نبوده و نیست و امروز جوانان ما در دفاع از حریم اهل بیت(ع) ادامه دهندگان راه شهدای جنگ تحمیلی هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان اضافه کرد: ترویج و گسترش فرهنگ شهید و شهادت، جوانان را در مسیر سبک زندگی اسلامی قرار می دهد و موجب می‌شود تا بهترین شخصیت‌ها برای نسل جوان شکل گیرد و آنها را در مسیر ولایت‌پذیری و همدلی و وحدت بیشتر قرار دهد.

captcha