دنیا نظیر امام(ره) به خود نخواهد دید
کد خبر: 3621069
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
محسن رفیقدوست:

دنیا نظیر امام(ره) به خود نخواهد دید

گروه جهاد و حماسه: عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی گفت: امام راحل به جرئت شخصیتی است که نظیر آن دیگر در جهان دیده نخواهد شد. فردی که تمام زندگیش را وقف خدمت به انسان‌ها کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سومین گردهمایی تخصصی قرارگاه بصیرتی روایتگران فتح با عنوان «سنگر تدارکات» امروز 28 تیرماه، به همت مدیریت فرهنگی متروی تهران در موزه شهدا برگزار شد. در این جلسه خانواده معظم شهدای مدافع حرم و محسن رفیقدوست، سیاستمدار و عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی و احمد بافنده، مدیرعامل متروی تهران حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه مهدی امینی مدرس، پژوهشگر و نویسنده حوزه انقلاب در سخنانی اظهار کرد: این گردهمایی بعد از دو سال است که صورت می‌گیرد تاخیری که امیدوارم دیگر روی ندهد و ما بتوانیم مداوم گردهمایی خود را برگزار کنیم. این قرارگاه در سال 88 و با تکیه بر دغدغه‌های مقام معظم رهبری پایه گذاری شد البته در ابتدا نام آن کانون روایتگران فتح بود اما در ادامه به قرارگاه روایتگران فتح تغییر نام داد.

دنیا نظیر امام(ره) به خود نخواهد دید

وی افزود: جنگ نرم امروز یکی از بزرگترین نبردهاست برای همین در سال 88 این احساس پیش آمد که دشمن به شکل جدی در حوزه جنگ نرم برنامه ریزی کرده است؛ برای همین ضروری است تا قرارگاهی برپا شود تا به واسطه آن بتوان تمام قد در مقابل دشمن ایستاد.

امینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از هم جدایی‌ناپذیر هستند، گفت: متاسفانه عده‌ای نام انقلاب اسلامی را با دفاع مقدس نمی‌آورند در صورتی که این دو را نمی‌توان از هم جدا دانست. حتی باید بگویم اگر انقلاب اسلامی وجود نداشت مطمئنا دفاع مقدسی نیز رخ نمی‌داد. نکته دیگر اینکه ما در این قرارگاه مباحث خود را به صورت علمی و منطقی مطرح می‌کنیم تا بتوانیم مخاطبان خود را قانع کرده و آنها را همسو با خود کنیم.

وی در انتهای سخنانش گفت: یکی از رویکردهای جدی دشمن در سال‌های اخیر در حوزه جنگ نرم به فضای مجازی مربوط می‌شود چون این حوزه پتانسیل بسیار بالایی برای تاثیرگذاری به همراه دارد که ما متاسفانه در این زمینه کم کار هستیم. برای همین این قرارگاه سعی دارد در این حوزه تاثیرگذاری لازم را داشته باشد. در خاتمه سخنانم از دوستان و علاقمندان درخواست می‌کنم ما در رسیدن به آرمان‌هایمان که همانا اعتلای انقلاب و دفاع مقدس است یاری رسانند.

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این مراسم محسن رفیقدوست، عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی ضمن تسلیت درگذشت امام جعفر صادق(ع) تصریح کرد: در ابتدای سخنانم می‌خواهم مقدمه‌ای را ذکر کنم: جهان قبل از انقلاب اسلامی به دو دسته تقسیم می‌شد دنیای سرمایه داری و جهان سوسیالیستی. غیر از این اگر چیزی هم وجود داشت شکل ظاهری امر بود والا همه به نوعی به شرق یا غرب وابسته بودند اما با پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد حضور کشوری بودیم که تمام معادلات در جهان را برهم زد و نشان داد که با زبان دین نیز می‌توان ارزش‌های دینی و ملی را اجر نهاد و به واسطه این اتفاق نیز به اعتباری عظیم دست یافت.

دنیا نظیر امام(ره) به خود نخواهد دید

وی ادامه داد: در جهان امروز نیز غیر از ایران کشور مستقل دیگری وجود ندارد این را به جرئت می‌گویم زیرا ایران اسلامی به واسطه رهبری پایه‌گذاری شد که دیگر شبیه وی در جهان نخواهد بود.

وی افزود: من با امام راحل از دهه 40 آشنا بودم و سال‌ها با وی همنشینی داشتم برای همین با جرئت ادعا می‌کنم که بعد از ائمه(ع) و نزدیکانشان دیگر دنیا انسانی نظیر امام خمینی(ره) به خود نخواهد دید؛ انسانی که دنیای خوبی‌ها بود و تنها به خیر صلاح مردم می‌اندیشید.

رفیقدوست آرمان‌های امام را اینگونه توصیف کرد: اسلامی کردن ایران، اسلامی کردن کشورهای اسلامی و جهانی کردن اسلام افق‌هایی بود که امام راحل به آن تاکید داشت و خوشبختانه توانست در رسیدن به این امر موفق باشد چون امروز دنیا به خوبی با عظمت و تفکرات امام آشنا است.

وی در انتهای سخنانش درباره شکل گیری داعش گفت: امریکایی که امروز ادعای مبارزه با داعش را فریاد می‌زند در حقیقت خود بانی و موسس داعش است این مطلب نیز گفته من نیز نیست، بلکه هیلاری کلینتون وزیر اسبق امور خارجه امریکا این نکته را اعتراف کرده است.

گزارش ایکنا حاکی است در خاتمه این مراسم از خانواده شهید گودرزی و خداوندی، شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.

دنیا نظیر امام(ره) به خود نخواهد دید

captcha