میثاق دوباره مردم فارس با سبك‌بالان عاشق/ شهادت در قاموس مسلمانان پایان‌پذیر نیست
کد خبر: 3621173
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

میثاق دوباره مردم فارس با سبك‌بالان عاشق/ شهادت در قاموس مسلمانان پایان‌پذیر نیست

گروه اجتماعی: امروز جای جای نقاط مختلف استان فارس میزبان تشییع و خاكسپاری پیكرهای مطهر سبك‌بالان عاشقی بود. باز هم مردم آمدند تا میثاقی دوباره و جانانه با آن اهداف و آرزوهای بلند شهدا داشته باشند و این چنین به همه دنیا بگویند شهادت در قاموس مسلمانان و ایرانیان پایان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، امروز جای جای نقاط مختلف استان فارس میزبان تشییع و خاكسپاری پیكرهای مطهر سبك‌بالان عاشقی بود كه روزگاری بر طبل رحیل عاشقانه كوبیدند و رفتند تا داستان عاشقی عبد و معبود را چنان زیبا ترسیم كنند كه تا سال‌های سال حكایت‌های عاشقی آن گرمابخش محفل دیار عاشقان باشد.

باز هم مردم آمدند تا میثاقی دوباره و جانانه با آن اهداف و آرزوهای بلند شهدا داشته باشند و این چنین به همه دنیا بگویند شهادت در قاموس مسلمانان و ایرانیان پایان‌پذیر نیست بلكه در گرانبهایی است كه در پاسداشت آن همواره بر صفند و تنها كافی است تا نامی از شهادت و عشق به میان آید.

مراسم‌های تشییع و خاكسپاری پیكرهای پاك 21 شهید گمنام و یك شهید مدافع حرم از صبح امروز، 29 تیرماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در 9 نقطه استان فارس آغاز شده است.

طبق اعلام حمیدرضا گرامی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس مراسم‌های تشییع و خاكسپاری پیكرهای مطهر شهدای گمنام در بخش گله‌دار شهرستان مهر و روستای چهارطاق لامرد، اوز لارستان، شهر لطیفی لارستان و خود شهر لار و شهرك میانرود شیراز رأس ساعت 8 صبح امروز در این نقاط برگزار شده است.

همچنین بناست تا ساعتی دیگر نیز مراسم تشییع و خاكسپاری پیكر مطهر یك شهید گمنام در بوستان 580 هكتاری دراك شیراز و یك دو شهید گمنام در بخش جای‌دشت فیروزآباد برگزار شود.

ضمن اینكه مراسم تشییع و خاكسپاری پیكر مطهر شهید رضا رسولی، از شهدای لشكر فاطمیون مدافع حرم صبح امروز از مقابل حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) آغاز شد و سرانجام پیكر پاكش در جوار سایر شهدای مدافع حرم در گلزار شهدای شیراز آرام گرفت.

اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز در حاشیه مراسم تشییع و تدفین پیكر دو شهید گمنام در شهرك میانرود شیراز نیز گفت: خاکسپاری این دو شهید که جنب ورزشگاه میانرود واقع در کوی استانداری شهرک میانرود در تپه نور الشهدا بود، با استقبال مردم شیراز وشهرک میانرود همراه بود.

وی با بیان اینکه با تلاش مدیر کل اوقاف استان زمینه خاکسپاری این دو شهید دراین منطقه فراهم شد، گفت: پس از جا نمایی مکان تدفین این دو شهید گمنام با همکاری شهرداری منطقه 9 وسپاه ناحیه ثارالله(ع) حوزه مالک اشتر شهرک میانرود اقدامات تسطیح تپه نور الشهدا انجام شد.

محبی‌پور یادآور شد: مکان تدفین مشرف بر شهرک میانرود و با چشم‌اندازی که دارد از طرف شهرداری به‌زودی اقدامات گلزار شهدای این شهرک صورت گرفته والمان زیبای دراین مکان معنوی احداث می‌شود و در واقع شهرک میانرود از جمله شهرک‌های دارای گلزار شهداست که برنامه‌های معنوی در فضای در نظر گرفته شده اجرا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شهدایی که امروز در نقاط مختلف فارس تدفین می‌شوند حاوی پیام‌های فراوانی هستند و آن اینكه در ناهنجاری‌های زندگی روزمره راه را گم نکنیم، گفت: این مکان‌های معنوی شهدا تلنگری برای ماست که انسان‌هایی برای این مملکت جان دادند تا انقلاب بماند .

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با اشاره به دو شهید گمنام که در این مکان خاکسپاری شده‌اند، گفت: یکی از این دو شهید غیرتمند، 19 ساله است که در عملیات بدر به شهادت رسیده و دیگری 26 ساله و در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

captcha